Tvångstankar

Jag har tvångstankar. Samlar på dom kan man säga, byter av dom lite då och då.
Just för tillfället är det mani över att ugnen och kaffekokaren inte skulle vara avstängda innan jag går ut ur lägenheten, jag kollar, kollar en gång till och när jag tittat för femte gången så känns det löjligt.

Värst är dock mina tourettes (syndrom) jag är inte diagnostiserad denna sjukdom och tur är ju det. Utan jag får snarare tvångstankar över att göra vissa opassande läten när det absolut inte passar.

Idag satt vi i skolsalen, 11 duktiga vuxenstudenter, läsning på gång och  jag känner hur det börjar bubbla nere i tårna och det letar sig uppåt "helvete" tänker jag medans tvångsbubblan rör sig vid plexus solaris och tillslut kan jag inte hålla mig utan säger högt och tydligt "KUK".

Shit helvete...fan...ehm..ja va fan säger man efter det liksom.
Som tur är e dom vana och ser det mer som en "ful ovana".

Men det är likadant som när man är på begravning och inte kan sluta garva, nån nervös reaktion typ.

Aja, nu ska jag hem och laga korvstroganoff!!

CUNT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0