En aningens prestationsångest...

Efter att ha varit på Lidl för inköp av "billiga" varor ( hittade purjolök och ärtor) så fick jag snällt ta mig an en främmande tants rollator vars hjul krökte så in i norden.
Jag är då en snäll människa när jag utan tvekan intar doggystyle position och börjar meka med hjulet på parkeringen.
Improviserar mina verktyg som en sann MacGyver beundrare jag är.
Tillslut är det fixat och tantaloo är glad. Ingen ersättning.

Konkandes på varorna hemmåt och nästan 2 meter från porten trampar jag i en fet blaffa dogpoo. Märker ingenting utan kliver in och drar av dojjorna på mattan och funderar en stund varför mattan är brunrandig.
jaha jaaa....det var det. Så nu har jag även fixat det.

Nu till dom åsidolagda uppsatserna som ska vara klara på tisdag. jag har haft på mig 1½ vecka att börja. Intalar mig alltid att det är bättre att vänta tills sista sekund för att jag av nån anledning fungerar bäst i hjärnkontoret under press.

Jo mycket möjligt, tänker som klarast med en deadline halvt uppskjuten i röven.

Vårdpedagogik - Lärande samtal - Inlärningsteorier - here I come.

Höres!

Kommentarer
Postat av: uno

men du jag ska analysera mina studie- och yrkesval utifrån ett socialpsykologiskt perspektiv.. vill du byta??

:)

ge mig bakade grejer av choklad!

2008-11-29 @ 12:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0