10 000 timmar

av träning är vad som krävs för att man ska bli så pass bra på någonting så man kan kalla det "talang".
Jag ljuger inte va fan. det är vetenskapligt bevisat!!!!

Nu har jag fått för mig att jag ska träna 5 timmar om dagen på att rita.
Jag har därför inköpt en fin målarbok/ritbok för vuxna.

Så om ni ursäktar så ska jag rita lite till nu....

Och om nån skulle se vad jag ritar o skratta så kan jag alltid kontra med att "du förstår dig ju inte på bra konst"

Adjö.


Nån mer som ska in i den där dimman?


Ha en god fredag alla köttburna.

...scheisse!

Det tar en evighet att läsa ut "Mörkrets Apostlar". Anledningen?
Nåt miffo som läst den innan har suttit och korrekturläst/rättat den! Gaaarhhg!
Överallt så är det antingen en bokstav eller böjelse stuket eller så är det tillagt.
Att man orkar. Om människan innan mig orkade göra så boken igenom så orkar jag luska reda på vem han/hon  är så jag kan ta mig till personens brevlåda och rätta hans/hennes efternamn.

Ps. Jag suddar ut alla rättelser vartefter jag snubblar över dom, så miffots möda är helt i ONÖDAN!!

Pps. Det är säkert Uno som läst den innan....

Söta katten


Öh!

Vilket piss väder det vart då!

Vaknade vid nio tiden av att luren ringde. Det var Evfa Attling, som undrade om jag hade beställt ett armband?
"Nej" svarade jag och fick tillsvar "ok, flåt om jag störde".
Det var ju trevligt. Eller nåt.
Ringde in till grannen och frågade om kaffet var klart. Det var det så jag gick mina 2 ½ meter till hennes baksida och satte mig där, Tomas tittade ut och gjorde oss sällskap. En intensiv diskussion om IT började, hur säkert är internet egentligen...? osv.
Självklart så måste jag försöka briljera på alla ämnen som det pratas om (jag är helt ointresserad av data och dess teknik, så jag kan det jag lärt mig i plugget) men jag ska ändå lägga in kommentarer som..
"enligt den senaste studien/undersökningen så..." eller "det är faktiskt vetenskapligt bevisat att..." eller "rent fakta är ju iallafall att..." Jag förstår att folk tröttnar på mina inlägg.
Måste sluta läsa illustrerad vetenskap haha!

Ikväll ska jag o Marie ta ett par kalla tesammans. Helst skulle jag ju vilja att "ett par kalla" är snubbar som fryser, men jag tror att det blir alkoholhaltig dryck som heter "öl".

Ciao!

Fortfarande schönes semester..

Helgen i bilder, så slipper jag skriva så mkt:

Uno

Tvapparatus liggus i gräsus

Uno på färdmedel

Iowa på färdmedel

Brügge

Black sea und "the claw"

TOT!

Frog

Popcorn und "the claw"

Iowa i stilfull morgonrock und knäppta händer



Nu ska jag återgå till intet.

" ...and I welcome you, sweet autumn, who brings me the darkness I long for.."


Nattläsning. Just nu läser jag om

-bfb8af8e4c9969e461cb5ee710abc84.png

Nattläsning.
Just nu läser jag om en dam som var "sexualmystiker". Det tycker jag verkar vara ett förträffligt jobb, el sysselsättning.
Kul!


Iowa und Uno

Nu ska jag ta arslet och följa med Uno på en semestertripp.
Sol och bad. Skratt och lek, sång och dans!
Off and away.




Respect Satan

Faan vad jag är trött på människor som tror att dom vet vem jag är.
Så less!

"Memento mori"

Drunken Project nr 375.

"Pilla pilla pilla ut den ur sin lilla taaaavlaa, oj den gick sönder....men vänta....
Vad fin den är egentligen, den passar hemma hos Marie"





"ja se, den framhäver verkligen täcket"



en sak till ..

sen ska jag va tyst för inatt.
När man på film ska sluta en död persons ögon så tar dom hela handen och för över ansiktet.
Jag kommer ihåg när jag var 15 år och provade det. Det är fan svårt att sluta en död persons ögon.
Man får kämpa och ända glipar dom.
"Uttorkad slemhinna"  i said to myself.
Idagens läge har jag fortfarande inte hittat nån bättre metod än att i vissa fall tejpa.


Aaand cut.

Happy fuck


"Den glada vetenskapen" och "Ghost of Sodom" som jag suktat efter länge är äntligen på väg hem te mig.
Nu måste jag bara omstrukturera hela min budget för nästa månad.
Men vad gör man inte för lite underhållning?

Upploppat i huvudet..



I ett utrycktslöst ansikte kan man läsa de mest fasansfulla sanningarna som finns.
I den svagaste människas gråt kan man urskilja en styrka hos 100 män.
Om inte ögonen är själens speglar så är tanken dess kraft.
Det vackraste hos människan är den ensamma individen.
Individen som helt själv gör val utan rådfrågan. Och tar dess konsekvenser.
Som lever för sin egen överlevnad.
Är sårbar, blöder och gör misstag.
Är sin egen gud(omlighet).







De omnibus rebus et nonnullis aliis


 




"Den Längtan Efter Kärlek, Som Nått Sin Gräns, Är En Längtan Efter Döden"
- Marquis de Sade

Crazy ass day

Vaknade alldeles för sent - halv ett. Ringer in till grannen som svär i mitt öra. HOn har lyckats tappat den nya parfymen i golvet så lägenheten stinker numera escada. Jag gick över för att ta en kopp kaffe. På vägen dit trampar jag i Maries utspottade tuggummi som jag drar med mig in till henne och placerar - ingnuggad - i hennes matta..Sen kommer Tomas över och ta en titt på mig och säger " Du ser ut att behöva sova "...

Jaha tack som fan för den :) haha

Hemkört

Jag vill att nån kommer och hämtar upp mig nu. Köra iowa hem...nån?

Ska bo hos moran nu i ett par dagar (start imorgon) eftersom hon ska roa sig på annan ort.
Jag fick inte följa med.
Så det blir Wilma och jag. Trevligt.


Åka på kryssning är det inbokat också. I början av september. Jag tycker att jag är lite dumb fuck över att jag tackar "ja" på sådana saker när kryssningar är bland det värsta jag vet.
Men nu är det med "nattgänget" från jobbet och då får man inte banga för då får man höra det i 794 år.

Så jag har redan påbörjat det mentala arbetet.
Att veta att jag är fast på en förorenad sjö med en cirkus 1000nåntingnånting idioter tär på mina sociala funktioner.
Ingen helikopterplatta har dom heller så jag kan inte blir hämtad om paniken bryter ut helt.

Normalt så brukar min nervositet över detta fakta innebära att jag dricker för mkt öl och hittar på impulsiva handlingar som man sen ångrar 6 timmar senare.
...och sen svininfluensan! Jag kommer va förberedd där med. Kommer gå runt i en steril vit overall.
"RÖÖÖR MIG INTE!!!" Inte ta i nåt handtag utan handske. Tvätta händerna överdrivet mkt.
Tur att en ur gänget är sjuksyrra, hon kan få behandla mina tidiga symtom.

Mentalt arbete alltså. Think positive.

Kväller!

Lantligt

Sitter på morans baksida och tycker det luktar skit.
Tydligen brinner hagbytippen - som vanligt - Igen.
Men helt plötsligt så kommer det en häst kutandes med ryttare. I ett bostadsområde. Ingen reagerar.
Jag blir livrädd.
Thats when you know you´re living a countrylife my friends....

Satan Wins

Sitter inne och glor på church of satan. Så jävla uttråkad är jag. Kan fan den där sidan in och utantill.
Svenska sidan ligger nere eller nåt sånt.

Nää fan. Satan är tråkig han med. Jag avslutar med en bild från en av historiens BÄSTA filmer :)
Love it.


Hola!

God eftermiddag!
Har precis plaserat arslet hos moran, både hon och jag har vart hos mormor och hälsat på. Trevligt.
På vägen hem så susade en vit bil förbi, föraren såg precis ut som James från Mmmmetallica....
Jag hade ju självklart i min klarhet insett att så kunde det inte alls vara men bara för en sekund såg det ut som så.
Han hälsade iaf. Höjde sina djävulshorn och liksom mimade fram "öööööööööööööö".
Jag har illustrerat en bild nedan så jag kan förmedla känslan bättre.

Like this ya´ll:


Mmmm så nu vet ni.

Annars har jag inte gjort så mkt mer...dagen är iof ung.

Höres!

Mkt bra, mkt bra..

Som jag skrev i förra inlägget så sku jag klura ut en plan om att "hitta" mer pengar.
Detta lyckades och jag är numera 2.154 kr rikare. TJOHOOO!

Till helgen ska jag o Marie stå för kräftskiva. Eller snarare en plats att vistas på och konsumera mängder med alkohol.
Den som har kräftor, och insisterar på att klafsa i sig skiten få ta mä eget.
BASTA!

Idag är det den lilla lördagen. Få se om det slutar på det hederliga viset eller om man går och lägger sig.
 - tidigare var jag o Marie och sku panta burkar..vi hade 8 kassar med flaskor och burkar.
"nice nice"  tänkte Marie och pantade. Hon fick 50 kr.
Alla jävla flaskor var ju fö fan import skit.
Besviken.

Vi får skärpa oss och köpa pant-öl!!!

Gotta make a run for it!
Cheers!

I´m Back

Vädret suger kamel dase så jag passar på att printa ner ett par färska rader här.
Jag mår bra. Har semester fortfarande, mkt lägga upp benen i soffan och tat lugnt.
Köpt ny kamera har jag också, efter 8 månader...har haft pengarna redo sen min födelsedag i januari....Så det blev den med mest funktioner på så jag inte tröttnar så fort, utan kan lära mig nå nytt varje dag :)

Plockat svamp har jag gjort.

Vart på skansen en sväng med Uno:
Fukkin Bagge liksom!



Eskimåååå Kid:


Fukkin Herra Hirvi and his Bitch:



Grönan har besökts....där jag åldrades 10 år av att åka den nya grunkan. Herre jävlar!

Div krögar hålor har fått besök av mig.


Gått på invigning av "taste of ink" en nyöppnad tatuering/piercing studio (ute i täby), 2 liveband spelade och det dracks 80 liter bål och en massa öl samt slogs lite (studion ligger granne med "strike boxning club" ). NICE.

Adam hade en pegg i näshålet dagen till ära.


Joel hälsade med en kram


Denna snubbe var jättebra, synd att jag  är clueless över bandets namn.


Sen har jag äntligen fått träffa Lillebror och Uno som också har en släng av semester!!
Det var skittrevligt, trots krappula.



Härligt med grönska...öh...



Nu mina käraste ska jag ta mig en kopp kaffe och planerna morgondagens aktiviteter.
Typ som att hitta massa pengar så jag har råd med nåt. Ha!
Wish me luck ya´ll!

Ruuumpaa!!

Holy crap - kolla på denna hylla!
Man ser inte så mkt av rumpan, men man ser tillräckligt för att fatta att den är scheisse nice!!! Stenh-h-h-h-hård.
Nån måste känna igen honom...Who is the owner of this fine piece of ass?



Börjar på Z.

Casual conversation

"Negativitet finns enbart för att vi ska komma ihåg att uppskatta allt positivt runt omkring oss" // iowa.

Meeen jaaa, det är sant. Jag har sagt det. Till Robin. Jag fattar många gånger inte vart jag får allt ifrån?!
Försökte väl imponera.  Jag-är-en-otroligt-positiv-människa-att-känna - citat typ.

Jag hade accepterat det hela om jag levt på 70-talet och hade Janis Joplin vid min sida, skrikandes "EVERYTHIN`YOU NEED IS MUSIC MAAAAAAN" och vart nedrökt som en rökt abborre på Åland.

Fast å andra sidan så blir jag positivt inställd när människor är negativt inställda. Kanske för att irritera med det orubbliga smilet eller endast för att gå emot vinden. Man är inte mer än människa och andras olycka kan många gånger göra en sketans glad.

Best of the best:

Moran har semester i 3 veckor, gratis mat och alco i tre veckor. Det är ingen önskning, mer ett krav.

Nu ska jag köra sista rejset.
Sen äre all hope is gone! (a.k.a semester).


Pff




Det är slut på semestern för vissa polers - AND THEN? SO WHAT?
Jag ska va ledig en massa nu. Ich don´t care.

"Tillbaka till verkligheten" tjatar dom om.
Andras verkligheter verkar så jävla tråkiga. Usla.
Take a pill.

Skönt att folk försvinner tillbaka till sina jobb.



"No Life"

Besvara dessa frågor enbart med låttitlarna från en och samma artist. Undvik att upprepa en låttitel.
(Det är svårare än man tror.)

Välj artist: Slipknot

Är du kvinna eller man?:
Iowa
Beskriv dig själv: Only One
Vad tycker du om dig själv?: Tattered and Torn
Beskriv var du bor för tillfället: The Nameless
Om du kunde åka någonstans, var skulle du åka?: Pulse of The Maggots
Favoritfärdmedel: The Opium of the people
Din bästa vän är: My Plague
Din favoritfärg är: This cold black
Hur är vädret?: Gently
Favorittid på dagen: Everything Ends
Om ditt liv var en tv-serie, vad skulle den då heta?: People=Shit
Vad är livet för dig?: (sic)
Det bästa rådet du kan ge?:  Wait and Bleed
Om du fick byta namn, vad skulle du heta då?:
The Virus Of Life
Favoritmat: Coleslaw
Dagens tanke:  Killers Are Quiet
Hur skulle du vilja dö?: Execute
Din själs nuvarande tillstånd:  Purity
Felen du kan leva med: Left Behind
Ditt motto: ´Til We Die



Ein Slipknot

..

Zero and zero is nothing but zero
Cancer and people conspire together
Running and running and going forever
Collected and sampled, starving for zero

Come see my cage - built in my grain

Minus the inside and minus the circle
Inhabit the riddle and fill in the hovel
Wherein and herein, between us and near us
Zero and zero is nothing but zero

Come see my cage - built-in migraine

Keeping myself alive...
through your EMPATHY



RSS 2.0