Edit: Dec. 1, 2009

Jag är ju så dålig. Fan också. Har väntat på att den 24/11 skulle komma så jag kunde skriva att bloggskiten är ett år. Så glömmer jag...skrattretande. Sen kom jag nyss på att ett av mina favoritord  är STAKE.
"JulSTAKE"
"vilken STAKE h*n har"

Såg detta brev när jag kom hem...

*iiiiiiii* VAFALLS??!!

öppnade brevet försiktigt och kikade in...då ramlar den här gamla dojjan ut:




Trevligt! Eller nått...nog för att 2dra världskriget är ett stort intresse så tycker jag att det är lite väl att skicka hem flyers på Adolf för att rekrytera prenumereranter... alltså till tidningen och inte nån vitmakt clubhouse.
"svensk militärhistoriskt bibliotek"- joo det finns faktiskt nått som heter så och iom att jag nämnt det så får ni på köpet veta att jag är nördig :) *sträcker på sig lite*

EN FRÅGA:

Ska man sätta upp granen nu? Eller väntar man med granen? Ska man sätta upp granen men inte pynta den? Vad är det som gäller? När ska den ut sen?

När slutar julen liksom?  Whats the deadline...?


Kommentarer
Postat av: Benjamin

Granen tas in och pyntas på julaftons morgon. Och sen ska den ut SENAST 20 dagar efter julaftonen :-)

2009-12-01 @ 21:29:13
URL: http://benassi.blogg.se/
Postat av: uno

I Sverige: gran in: sent 23e december (i.e. mitt i natten).. så den är pyntad på julaftonsmorgon.. ut 13januari (tjugondag knut dansas julen ut)



I typ andra västvärldsländer: Gran in: början av december, ut i mellandagarna (innan nyår, max till 1a januari)...



så det är bara att välja.. men det svenska ter sig ju vettigast eftersom vi har annat julpynt att räkna in: typ adventsljusstakar och lussebullar som dom andra inte har

2009-12-02 @ 13:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0