DRUMS KEEP POUNDING A RHYTHM TO MY BRAIN

Sitter och lyssnar på gamla godingar...just nu Mauro med "sarah".
Jag får lust att ta på mig jackan och gå ut och gåååå!


Här är Vårmode för vården 2009 inom hår:
jag kallar den för "fontänen".

Min kära mora bjöd mig på god mat tidigare, som vanligt är det svårt för mig att prata medans jag dinerar för jag är koncentrerad på att just käka. Oftast äter jag som om jag inte sett mat på 14 dagar och tror att någon ska komma och plocka bort tallriken om jag inte trycker in allt i käften på engång.


Moran: "vad heter snabbköket uppe hos dig? Tunakrubbet??"
Jag: "jag vet inte, jag säger Sibylla, Tunakrubbet är väl den mitt i centrum?"
Moran: "Jag vet inte, jag kom med tåget imorse och det var en kruka för mycket med"
Jag: "???"

Sen garvade hon. Inte jag. För jag fattade tamefan ingenting.

Imorgon smäller de hörrni!!! Jag har köpt  DUBBELLOTTER till Bingolotto.
Yeah you heard right, Double shit, biiiatch!
Jag och moran ska vara sociala med varandra en söndagskväll...Det slutar alltid på samma sätt, så fort vi fått vårt kaffe så drar hon in till vardagsrummet och jag hamnar i köket hennes med en laptop. Så sitter vi och "spelar" bingolotto, Moran ropar "NU ÄR DET ETTANS BINGOOOOOOOO" och jag svarar med min närvaro om jag hörde.
Sen när bingon är slut så är det dags för mig att trilla te jobbet, så jag  möter moran i hallen och säger snällt "tack för ikväll". Trevligt med gemenskap.
I feel lucky though!! Förra veckan vann jag ett hundra riksdaler!! Tjohoo!

Det håller på att byggas på bakisidan här på jobbet, vilket innebär att det kryllar av byggjobbare. Något som facsinerat mig är dock deras morgon gympa som dom har varje morgon klockan hahlv sju ungefär. Då ställer alla upp i en ring och ansvarig börjar med instruktionerna. Armar flyger upp och ned, benen böjs och det lutas fram och tillbaka och i sidleds.
Ungefär som en riktig grabbig qigong. Jag gjorde lite efterforskning i det hela och fick berättat för mig att sjukskrivningarna hade sjunkit med totalt 31% så det var ju bra. Ser fram emot våren och sommaren så jag får se lite kött ute på takåsen!!

Back to business for an hour or so. Höres!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0