Holy sunday

Igår eftermiddag satt jag med mina små söta kompisar Uno och jenny och fikade hos mig. Det plingade på dörren och jag undrade vem fan det kunde vara eftersom nästan ingen vet vart jag bor (säkrast så va).
Öppnar och där står det tre stycken inte helt fula killar och glor på mig. För en sekund tänkte jag att "detta blir skoj" men sen öppnade den ena käften och jag fattade att det inte blir "skoj" alls för dom söker fel person.
Dom var från kyrkan.
Jag började skratta lite hysteriskt och försökte se ut som ett lamm, dom bad om ett nummer till han som bodde där innan och när jag gick för att hämta mobilen så frågade Uno "vem är det" och jag väser i hennes ansikte "Det är kyyyyyrkan!"

Efter att jag lämnat nummret så står vi alla 4 och bara tillar på varandra och jag tänker snabbt att "vilken skam att kasta bort  tre snygga utseenden för trons skull"...Dom tackade för sig och gick iväg.


Sen levde jag resten av söndagen i synd.

Satt uppe tills 07.10 måndag morgon eftersom jag ändå skulle jobba inatt. Det är svårt att leva på natten när man bor i lägenhet. Inte kan jag diska, duscha, lyssna på musik, borra, sjunga, möblera mitt i natten utan att störa andra. Så jag borde köpa mig en stuga ute i ödemarken. Där jag egentligen hör hemma.

det var gårdagen/natten det.

Förövrigt för er som vill veta så har jag ont i mina axlar, jag inte kan använda BH för stunden. Tänkte silvertejpa dom så  de håller sig på samma ställe och inte lever eget liv.
Vad skulle jag göra utan silvertejp? Jag har tejpat upp gardiner i lägenheten, tejpat upp en spegel :) haha tejpen är bäst.

Min mora kommer dö av skam när hon ser att hennes dotter lever med upptejpade gardiner och möbler.

Ett minne som jag har är på Åland för en herrans massa år sen. Det var hemma hos Benny, i hans bardomshus om jag inte minns fel, i garaget hade dom iaf trummor och elgitarr, elgitarren hade dom liksom på ett smidigt sätt tejpat upp på väggen istället för att den skulle ligga och skräpa och bli förstörd. Haha minnen...

Jag saknar Åland så.
Här är Benny med ett stycke trasig gitarr, så går det om man INTE tejpar upp sin gitarr.


By the way, The Pose Benny has in the picture is called "the slash pose" do not  try and do this one at home.


Höres senare va fan.

Kommentarer
Postat av: Jenny and the Sunshineband aka. Thunderpussy

Åh jag vill också tillbaks till Åland! Vi hade ju grymt skoj i somras. Jag förstår att du har många crazy minnen därifrån.

2009-02-10 @ 01:42:42
URL: http://jennyandthesunshineband.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0