nära döden upplevelse...nästan.

När jag kom hem imorse efter jobbet stapplade jag som vanligt ut i köket och mot kylskåpet för frulle.
Där möts jag är denna och fick hjärtsnörp och tappade andan och skrek rakt ut...(?)



Kolla in the scorpion!!!
Jag kräks nästan. Denna varelse gjorde att jag inte kunde öppna mitt kylskåp utan fick förbereda mig på uppdrag "forsla äcklig insekt ur lägenheten utan att svimma".
Jag är jättefjollig när det gäller småkryp. Små ting med tentakler och mer än 4 ben och kapaciteten att krypa in i MYCKET små skrymslen. Jag tog ett glas och placerade över odjuret, när den väl är i glaset fort som fan på med nåt som skulle likna ett lock.
Började bära den mot altan, när jag till min förskräckelse inser att jag håller i glaset som är genomskinligt så det ser ju praktiskt taget ut som om jag håller i krypet, får smärre panik och vill släppa glaset helt, men samlar mig och inser att det inte är nån bra idé alls....Stadigt tag om glaset inser jag dock att jag måste släppa ena handen för att öppna altadörrn. Tänk om den smiter och kryper opp längst armen min och lägger ägg i mitt öra!?

Balanserar glaset medans jag öppnar dörren, dom förskräckligt fula gardinerna jag satt upp med tejp är en aningens i vägen och jag lindar liksom in mig själv i dom. Nu börjar det krypa och klia på armarna och jag är helt säker på att den är på mig...tillslut hamnar jag smått svettig på baksidan och ska släppa ut den i det fria. Den vill inte. Jag förstår att jag måste pilla ut den...det tog ca 30 minuter hela uppdraget.

Sen mådde jag dåligt över att jag är så mesig. Men det gick över när jag hade äte upp frukosten och visste att odjuret inte fanns i min närhet längre.

Men sen när jag skulle sova så såg jag småkryp överallt. Började tänka på kvalstrerna i sängen...Då satt jag i "Life of Brian" och vart lugnare. Somnade tillslut.

Har man inte problem så gör man sig gärna nya.

Min farsa hade lätt skrattat åt mig och sagt nå i stil med att " Låt den vara, dom är bra att ha, dom äter flugäggen/larverna"
eller "Hämta katten och låt katten äta den".

Jag längtar INTE tills våren och sommarn då alla dessa djävulskryp vaknar till liv!!!


HÖRES!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0