Lönekontoret from hell

Att det alltid ska trillskas med kontoret "där uppe".
Tröttsamt va fan.
Fick hem lönebeskedet och glädjes över det vita skenet av kuveret i brevlådan, sprättade upp och fick se att alla timmar jag jobbat xtra och under jul osv inte resulterat i nå pengar - men jaha...eller jo men mer en "symbolisk summa" som är lika med skit.

Jag förklarar krig.

Nog om det. Idag startade mitt nya projekt som jag är ledare för. Mycket spännande måste jag säga!!
Projektet ska täcka allt från säkerhet, riskanalyser, utveckling, samhörighet, informationsbroschyrer (utv webben) till integritetspolicy.
Heltäckande frågor som alla ska bidra till att föra verksamheten frammåt.


Som projektledare finns det olika roller att spela och bäst är det väl om man blandar lite av allt här nedan:
  1. Motorn - den drivande - Vilja eller kraft/makt
  2. Samordnaren - den vise - Kärlek/visdom och samordning
  3. Den intelligente utföraren- den smarte - Aktiv intelligens
  4. Artisten - konstnären - Kreativitet
  5. Vetenskapsmannen - den utforskande - Forskning/utveckling/utredning
  6. Motivatorn - den engagerade - Engagemang och fokusering på mål
  7. Organisatören - den sociale - Disciplin, ordning och samverkan

Och visst självklart känner man igen sig i alla med framförallt 1, 5 och 7 är mina "roller". Vilka roller är du?
Svårast av allt kommer att vara att delegera ut delprojekten till medarbetarna. Att släppa en gnutta på kontrollen jag har. Det är skitsvårt för mig. Jag måste ha 100% koll på läget nonstop.

Men man lever och man lär och anpassar sig till situationer och dessutom är ingenting omöjligt.


Igår var jag och Jenny ute på en liten promenad i ovädret. Mycket trevligt, som alltid med henne :)
Min lilla räka.
Vi diskuterade sådana därna vanliga tjejsaker som vilket fordon vi helst skulle vilja ha, Jenny valde en asfalts-läggar-bil och jag valde bland massor men kom tillslut fram till en pansarvagn skulle ava najs.
Zeppelinare, ubåt, stort fartyg var också på tapeten, men lite realistisk måste man vara ibland.
Efterråt gjorde vi ett stop hos Chrille på Boxx och jag hyrde 4 Tintin filmer.
Så jävla kul jag ska ha det dååååååå.


äh höres senare!

      http://jennyandthesunshineband.blogg.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0