Generationssmak.

Jag och en patient hade en diskussion häromdagen. Vi snackade om dikter.
Patienten är ca 75 år äldre än vad jag själv är.. Hon började med att citera Viktor Rydberg i nån dikt han skrivit om fosterland och godantro eller vad det var...
Eftersom jag skulle kontra med nåt (kan ingen Edgar Allen Poe utantill tyvärr) så drog jag till med en låttext av Thåström...Haha...


Men hon tyckte det jag läste upp var vackert:

"Du som hade allt att säga säger ingenting
Men dina tankar dom hörs ändå
Din tystnad säger allt som dina läppar vill
Men inte just nu kan förmå
På dina fingrar så räknar du månader
Och i själen så räknar du sår
Och pappret framför dej som är så fullt av små streck
Visar ett streck för varje år"


Så där har vi det, Joakim Thåström är ett geni. Och en ålderslös artist/"poet".

(btw så älskar jag den låten, "varför är du så tyst?")



höres....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0