Stopp nu!!

Kära Larz Kristerz!!

Jättekul att ni vann dansbandskampen, jag antar att ni är duktiga musiker.
Grattis till det. Svenska folket verkar gillar er också. Kul.
Jag är uppväxt med dansbandsmusik så jag är inte ute efter att kritisera "beatsen" så att säga.

Min undran handlar om hur ni tänkte när ni bestämde er för att göra en cover på Guns N Roses "Sweet Child O´mine"...?
Varför?
Jag blev upprörd i hårbotten av att höra er version. Detta mästerverk som ni nu gjort till folketspark-dänga stör mig.
Er version...det går bara inte, er version snackar skit om orginalet på nå sätt.
Ni kanske är gamla hårdrockare i grund och botten som ville "rocka till det", det kan jag väl förstå,  men låt legenderna vara(och framförallt dom gudomliga som Axl).

Jag har blivit upprörd en gång förut i samma fråga, då var det två karlar som demoliserade låten med falsksång och handikappsversionen av "the Axl dance".
Skyldiga!

Men detta är snäppet värre. Det kommer ta tid för mig att acceptera detta och skadan är redan skedd.
Snälla tänk er för i framtiden.

Fridens liljor till eder.

MVH // Anna



Kommentarer
Postat av: Jenny and the Sunshineband aka. Thunderpussy

Hahah, ojoj jag visste att du skulle ta det hårt, men världen är bra grym ibland! Kram

2009-03-09 @ 12:20:04
URL: http://jennyandthesunshineband.blogg.se/
Postat av: Benjamin

Jag har aldrig sett ett avsnitt av dansbandskampen, eftersom jag starkt ogillar tv-program av den typen. Har därför LYCKLIGTVIS aldrig hört talas om varken Larz Kristerz eller deras "mordförsök" på suveräna Sweet Child O´Mine. Tänker aldrig höra den heller. Bara låtsas att den inte finns. Usch och Fy! Jag förstår dig!

2009-03-09 @ 16:15:00
URL: http://benassi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0