tjuven i natten

Sitter vid datorn och ser genom fönstret 3 st åldrade ynglingar (alltså över 25år hrm..) som fyllebrölar.
En av dom bestämmer sig för att gå in på min arbetsplats altan och sno ett av parasollerna...med cementfot.
När han kommit halvägs ut mot vägen så frågar jag i dörren om han hade tänkt att låna eller sno?
Han skulle bara låna den tydligen.
Jamen det var ju bra, jag undrade om han kunde va snäll och ställa tillbaka cementfoten med tillhörande parasoll där han tog den. Men det ville han inte för helt plötsligt kom han nog på att han kanske hade ett sånt parasoll hemma redan eftersom han snabbt som fan tog sitt hockeyarsle och linkade iväg.
Kvar stod cemetfoten och parasollet. Jag (stålkvinnan) fick bära tillbaka det. Tänkte på reklamen som går på tv nu "din mamma jobbar inte här" och hade stark lust att linka efter och kasta en av gatstenarna i njurområdet på honom.

Min arbetskamrat muttrade nåt i stil med "...den jävlen kanske ville ha en spruta i rumpan..."

Dom kan ju försöka.
Iowa die polizei säger:

"NOT ON MY WATCH"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0