nov. 14, 2009

Uuuääch!

Lång historia med äckel:
Kom upp på jobbet i går kväll, kände på en gång att det luktade apa. Lukten var som starkast ute i ett av det stora rummen. Det satt en patient uppe så jag misstänkte att en "olycka" hänt.
Kvällen gick och stanken blev fan värre. Jag lokaliserade stanken till den innersta delen av rummet och med uteslutningsmetoden kom fram till att det var ett specifikt bord som luktade röv.
Min arbetskamrat och jag började storstäda bordet och golvet runtikring.

När golvet och bordet torkat så fanns stanken fortfarande kvar.
"hur har människor kunnat sitta här utan att spy" undrade jag för mig själv, och började nu misstänka en förmultnad skata i skorstenen...det luktade verkligen så illa. Likstank.

Jag skurade golvet en gång till med säkert 5 olika medel med div olika dofter. Nu vart det dock bättre.
Men så fort golvet torkat till sig så var den satans stanken tillbaka.
"vad i helvete" sa jag högt och bestämde mig för att gå till botten med det hela.
Sniffandes med min ack så känsliga näsa (öh..) så kom jag fram till grannbordet ca 1meter bort från det nu desificerade bordet. Där stod blomkrukan som min arb.kam ställt undan för att städa "luktbordet".
Jag tycker blomman ser ganska missfärgad ut och närmar mig sakta...Jag hittade källan.
Alltså mina vänner...fy fan. Nån har lyft på själva plantan, SPYTT i krukan för att sen placera tillbaka plantan och låtsas som ingenting...Holy crap vad det luktade. Gammal spya som stått i flera dagar. Jag vill inte tänka på vilken hazard det växte däri.

Gammal rumstempurerad spya som grott in sig ordentligt.

Slängde allt. Nu sitter stanken kvar i min arma näsa.

Men alltså Uuuäääch!

Kommentarer
Postat av: Jenny and the Sunshineband

Uh fy va vidrigt det där lät, men vem fasen får för sig att lyfta på en blomjävel när de känner att de inte kan hålla tillbaka spyan... hum



Tur att du hittade de tiaf, så att du kunde göra dig av med det så fort som möjligt

2009-11-15 @ 14:14:05
URL: http://jennyandthesunshineband.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0