Tomtar på loftet..

Jag vill veta vem/vad/vilka som bor i min moras väggar!! Jag börjar bli paranoid här borta. Det prasslas och det knäpper och nu låter det som dova röster... Good golly!

Idag inne på konsum så blev jag trakaserad av en tant med en röd rollator. det var inte så kul. Hon liksom följde efter mig...när vi hamnade i samma kö så säger hon med gaggig-gammal-tant röst:
"Jag läääste iiii Expressen att dom börjat med semlorna redan nuuuu, vad tokigt. Va?"
Jag fatta inget. Finns det en speciell årstid då man äter semlor eller?? Varför kan man inte äta dom nu liksom?
"mmm" svarade jag iallafall och sneglade på henne.
"Det bööörjar gå till överdrift..." fortsätter hon.
"Blir du tvingad att äta semlor?" undrar jag.
"nej" svarar tantaloo
"Vad är då problemet?" sen vart det min tur i kön. Skönt!

Har nyss varit på jobb och levererat bakelser jag gjort. Mina fina arbetskamrater :)
Så här såg dom små kaloribomberna ut:



Fulfärg men vattahäääj liksom.. hoppas dom smakade.

Annars så känner jag mig lite som Luna Lovegood idag:


Istället för träpinnen så tänk sleeev. En sleeeeev.

Åter till mysteriet i väggarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0