Komet in the nightsky.

Klockan var ung 03.40 när jag glor ut i natten..
Helt plötsligt kommer det en boll med en lååååång bred svans farandes över natthimlen.
Stjärnfall har jag vart med om - så det var det inte.
Svansen var nästan i bäbis-blått och ju närmre "bollen" så var färgen orange/röd.
Så jävla häftigt. Innan den försvann ur mitt synfält så han den "kollidera", lyste upp lite extra.
Inge jävla fyrverkerier och jag är inte hög eller alkoholpåverkad. Jag är på jobb va fan.
Så stor och lång som denna var...googlade lite och det ända som passade in på vad jag såg var detta:

"Forskare har bekräft att hypotesen om att kometerna uppstod i solsystemets
födelseögonblick och inte har genomgått några väsentliga förändringar sedan dess."

Fatta att jag kanske sett nått så gammalt. Vi snackar "the Big Bang". Inte 10.000 år.
(ok...såg iof Hale-bopp -97..men ändå.) I FEEL SPECIAL.
Dom kanske är här för att hämta hem mig nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0