Feb. 11, 2010

Jag vet att jag skadats av jobbet när Jag:

- Konverserar om hurvida den nya handspriten el desinfektionsgelen går snabbt in i huden eller inte.
  Om det klibbar efteråt eller känns "fräscht".
- Dricker litervis med osockrad saft.
- Tycker att alla andra sjukhus/vårdenheter suger i jämförelse med verksamheten jag jobbar på.
- Inbillar mig att jag är allmänläkare och KAN ALLT om ALLT. JÄMT.
- Får koffein abstinens kl 03 på natten.
- Inte reagerar när jag ser en tot männniska. (tot=död på tyska, för er som inte vet det).
- Svarar med "välkommen till *jobbets namn* det är Anna" i mobilen.
- Kan rabbla mina arbetskamraters namn fortare än familjens.
- Inbillar mig att jag har 99.9% av alla sjukdomar som finns på verksamheten.
- Fortsätter arbeta på morgonen för att jag är "för trött för att gå hem..."
- Plötsligt inser att hälften av patienterna vet ALLT om mig.
- Börjar ragga på dom få manliga varelserna bland personalen. Inkl lokalvårdare.
- Som ovan, blir hysterisk då det kommer en manlig vakt eller ambulansförare.
- Utvecklar kod-språk med arb.kamraten. Grottspråk "uh", "ah","möh".
- Fortsätter höra larmsignalerna många timmar efter avslutad arb.tid.
- Ser spöken (inte spegelbild. utan oförklarliga vålnader)
- Pratar om avföring som andra pratar om vädret.
- Har eget apotek/vårdcentral hemma.
- Moppar golv med rekordfart.
- Tycker om att läsa böcker som "sårvård", "Klassifikation av sjukdomar" och "FASS".
- Tycker det är jobbigt att vara långledig.

But it´s the greatest job ever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0