prat med SOS-barnbyar tjej:

Tjej: Hej, jag ringer från SOS-barnbyar, har du hört talas om oss?
Jag: Ja, är med i rädda barnen så visst...
Tjej: (nästan skriker) JÄTTEBRA! bidrar du med nått?
Jag: Dom snor 250 spänn av mig varje månad och jag...
Tjej: GENERÖS DU ÄÄR! Nu är det så här att (rabblar vad SOS-barnbyar står för och gör), har du hört talats om den här nya...ehm..katastrofen som hände...ehm nu sist..i...äääääh...eh..
Jag: Haiti?
Tjej: jaaa, prääciss.
Jag: Jo, kollade på text-tv imorse..
Tjej: Vad heter du?
Jag: Hurså?
Tjej: Jag ska skriva upp dig på listan här så provar du att va fadder i en månad sen kan du gå ur närsomhelst.
Jag: Om jag kan gå ur närsomhelst kan jag inte bli medlem närsomhelst då?
Tjej: Nej.
Jag: öh..nähe?
Tjej: Har du barn...?
Jag:Nej
Tjej: en dag kanske du vill ha barn?
Jag: Njää..kanske?
Tjej: skulle inte du då vilja veta att SOS-b-byar tar hand om ditt barn om en katastrof inträffar?
Jag: Va?
Tjej: ja.
Jag: Då hoppas jag på att vi alla utplånas så ingen är bortglömt, utan alla är döda. Ingen är ensam eller utan förälder. Bara döda..det är ju förfaaa...
Tjej: ... - klick -


Kommentarer
Postat av: Benjamin

HÄHÄ!! :-D

2010-01-13 @ 17:33:46
URL: http://benjaminobenassi.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0