Mars 1, 2010

Vad bra att Stockholms stad gett klartecken till att skjuta ETT lodjur.
Sverigesjägare kan ju för fan inte räkna. 27 vargar blev 28...som med lite "skyddsjakt" blev 33 som förmodligen kommer sluta i över 45 dödade vargar. Glöm inte tjuvskyttet också.

Enligt naturvårdsverket för 2010:

Högst 60 björnar
Högst 57 lodjur
Högst 12 järvar

EXkluderar "skyddsjakt" och Tjuvskytte.

Önskar jag hade en lista med nummer på hur många folk jag fick döda. Radera dom jag tycker stör min stam.
Som inte borde få leva vidare och bilda familj. Och sen kan jag leva utan skuld. Göra peruker av deras hår.
Rovdjur. Människan är ett rovdjur och för att vara den överlägsna arten med en betydligt större intelligens borde vi fatta bättre, hitta en bättre lösning.
But Noooo.




Kommentarer
Postat av: tobbe

helt sant. det är sorgligt och sjuukt. man blir less. supa ner oss snart?

2010-03-05 @ 00:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0