Tjöåttonde Maj tvautusentio

Det finns några människor som jag gillar här i kommunen. nere på byn alltså.
Först är det den fräsiga kvinnan på tobak/video-butiken.
Hon är(nästan)alltid glad och pratar med en, där inne kan jag stå och prata religion,politik och allmänt tjafs.
Idag ville hon prata om sex and the city filmen som tydligen hade premiär igår. Den sög tyckte hon.
Jag fattade ingenting, ungefär lika clueless som när hon ska prata om sin favorit film hon har sett 55 gånger: Mama Mia.

"Miffot" -  expedit på pressbyrån. Hon är helt sjuk i huvudet, ibland på ett positivt sätt men många gånger på ett negativt sett. Men får ofta höra om hennes pappa som hon hatar.

"Mulva"  -  servetris på en av dom lokala krogarna. Hon är ball och flummig. Förutom när hon fick för sig att jag och Sid var ett par. Då blev det inte lika kul. Hon har vart proffs-modell och rest runt som fan, hamnat i olika drogträsk men hittat sig ut. Alltid kul att prata med henne.

"Tanterna" - röda korset har en frivilligorganisation som säljer lotter. Jag stannar alltid och köper. Nu senast vann jag en skitful tygväska som jag gav till min mora i förtidig mors dag present.

"Systembolagskärringen" - Hon är så jävla otrevlig och torr så man kan inte annat än tycka om henne. Hon kastar alltid pengarna tillbaka på en och tittar med förakt när man handlar över 5 öl.

"Knull-Gunn" -  Denna kvinna är allmänt känd för att vara alkoliserad och förbannad. Hon ska starta bråk i varenda affär hon är i. Nu senast hamnade jag mitt i ett bråk mellan henne och systembolagskärringen. ULTIMATA SATMARA FIGHTEN!! Jag bedömde systembolagskärringen till vinnare.

"Elvis-mannen"  - Han älskar Elvis, och säger hemskt gärna högt och tydligt 33 gånger att det var synd att han dog.
"Synd att han dog, han var en sån hemskt bra sångare".
"Synd att han dog, han var en sån hemskt bra sångare".
"Synd att han dog, han var en sån hemskt bra sångare".
"Synd att han dog, han var en sån hemskt bra sångare".
"Synd att han dog, han var en sån hemskt bra sångare".
"Synd att han dog, han var en sån hemskt bra sångare".
osv...

"Han-som-alltid-har-koll-på-Vtowns-evenemang-och-tågtider" - Lite efter, men är det nått man undrar om V-Town så frågar man honom, problemet och chansen man får ta är att man då får stå kvar och höra på alla hans historier om V-Towns höstmarknader, handbollsmatcher osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0