Okt. 13, 2010

Var hos fröken doktor idag och fick en ny tid inbokad på tisdag nästa vecka.
Skönt att det rullar på så långt iallafall, även fast vägen kommer vara otroligt lång och jobbig, så känns det skönt att det är på G....nästan så jag kände mig positivt inställd också!! Saknar det, jag vart iaf på tillräckligt bra humör för att städa lägenheten samt diska.

Imorse var jag med om något obehagligt...en som till en liten del är medveten om vad som försigår i mitt liv, sa helt plötsligt: "Anna, jag ska be för dig"
Jag vart helt ställd och ba : "jaha? Tack då?"
Jag vet att hon är religiös men detta var oväntat... Sen babblade hon på:
"När man känner tomhet i sitt hjärta är det Gud som saknas, det är HAN som fyller det tomrummet och ser till att vi ALLA känner oss älskade"

Orka hålla på vännen...vart skickar jag fakturan från psykologen när dessa fantasier inte hjälper?
Till dig?
Blir illamåendes av bara tanken på att man verkligen kan tro så. Att nåt som inte syns, inte ses, inte finns ska lösa ens problem. Min åsikt är att det snarare är hon som behöver psykolog hjälp. Snarast.
Gärna en reality check också. Och självkänsla så hon kan känna sig självständig utan att prata med luften om råd.

Nu ska jag bygga ett altare och jaga en ekorre som jag ska offra i en satanistisk ritual.
Måste hitta en kåpa också...så jag får in den rätta känslan....

Eller så lägger jag bara upp fötterna i soffan? yes..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vet hur det känns. Man känner inte igen sig själv. Det spelar ingen roll vad andra säger eller att man vet att människor visst älskar en. Man rapa upp tusen saker som man borde vara glad och tacksam för, men icke. Hoppas du mår bättre snart.

2010-10-14 @ 07:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0