Tag fünfzehn

Mina drömmar.

Jag drömmar ofta och mycket. Nästan varje gång jag sover eller vilar. Oftast kommer jag ihåg allt jag drömmer, alla färger, dofter, vyer, personer, djur, känslor osv.
Det är ofta jag drömmer om det jag läste/gjorde precis innan jag somnar.
Jag tror stark på att det undermedvetna liksom bearbetas när du sover. Så kan drömmarna "tydas" så kan du få svar på både det ena och det andra som gnager under ytan.

Jag drömmer ofta om naturen och djur, ofta beteer jag mig väldigt illa mot personer i mina drömmar. Detta ser jag som någon slags "ventilering" för det som i vakna livet är "otillåtet". Att jag liksom tar ut min frustration i drömmarna.
Det är väl det egentligen drömmar är till för. Att göra ALLT otillåtet som inte tolereras av sammhället i vaket tillstånd.
Det är härligt med drömmar. Jag dagdrömmer också. Kanske många gånger för mycket. Men va fan..

Sanndrömmar har också hänt att jag drömt. Det är lite läskigt när man i drömmen ser vad som ska hända och någon dag senare så händer det. Men ändå tüfft. Synd bara att skiten inte vill visa lottoraden.
När jag drömmer mardrömmar handlar det nästan alltid om att jag ska döda någon men är själv jagad. Känslan av att någon är och andas i ens nacke hela tiden är bland det värsta jag vet...
Inte att jag ska döda någon utan känslan av att man är jagad utan att veta vem det är och vart han/hon finns.
Aja, sweet dreams allihoppla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0