Tag siebzehn

Barndomsminnen!
(gårdagens fråga, var allmänt slut efter 5 nätter så de blir dubbelt idag)

Nästan alla mina barndomsminnen är från Åland. Känns som om jag inte har några barndomsminnen när det är snö och dåligt väder. Ja, så kan man beskriva det : solsken.

Farmor och farfars hus är också bra minnen som ligger en varmt om hjärtat, springa runt i deras trädgård och dricka saft, gå på upptäcksresa på deras baksida. Våga gå ner i potatiskällaren...

Åka buss (när farsan var chaffis) och kontollera att alla lämnar fram remsan ordentligt..
Följa med moran till hennes jobb och skriva på skrivmaskin..och stämpla med fina stämplar.
Alla dagisstunder! Jag älskade dagis!
Disneyklubben, Johan, Alice och Eva!
Hyra VHS på macken, Tom och Jerry självklart!
Minnena är alldeles för många för att räknas upp, men Åland was the place to be.






Kommentarer
Postat av: Annika

Jag har också många barndomsminnen från Åland! Små-båtarna, lilla tåget, ekan på lekplatsen, små fiskar i begagnade lingonhinkar på 5 liter, flytmadrasser på väg ut till den där lilla ön, osv. Galet bra helt enkelt!

2011-04-19 @ 11:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0