Feb. 15, 2011

Eftersom gårdagen sög kamel så kan inte denna dag bli lika illa.
Vakande 06 av att Die Katze hade någorlunda opera - inte lika illa som det brukar vara, upp och åt frukost. Sen vänta tills klockan blir 09 för att gå te posten och hämta ut ett rek brev med min metaltown biljett. Visare till Lidl och handla grönsaker, sen till konsum för att handla ... ja vaddå liksom? Tamponger.
Vidare till Anni för KBT. Hon tyckte att jag är examinerad. Klar. Done and over with. Det var ju roligt.
Vi började snacka lite om mina säkerhetsbeteenden och min livsregel.
Min livsregel är tydlig : MAN FÅR INTE GÖRA FEL!
Detta gäller i ALLT. Gör man fel är man ju tydligt inkompetent och en idiot med stora brister som BÖR ÅTGÄRDAS fortast möjligast. Gärna plockas bort helt. Gör man fel bevisar man att man inte duger till och en svag människa. Gör man fel är man så okunnig så man inte vet bättre....
aaamen ni fattar...?
Denna livsregel ska jag omvandla till : Det är okej att göra fel.

Uuuujj.

Jag har för höga krav på mig själv, enligt henne, jag tycker inte det..kanske...så mycket...eller..?
Fan då..
Jag menar det går ju alltid att bli ännu bättre!! Pusha hårdare. Gräva djupare.
Min värsta fiende är jag, min eviga plågoande är jag, min diktator är jag.

Nu ska jag alltså vända detta och komma till insikt med att: "Det gööööör inget, det är ok att göra fel".
Ok. Jag ger mig in i leken. Tror att livet blir en aningens positivare med dom orden är dom innan.
Den inre stressen kanske kan få ventileras lite om jag släpper mina krav på mig själv.
Och bara "är" ett med mig själv.
Kontrollbehoven ska också bearbetas. Där måste jag förstå att jag inte är robot, och ingen annan heller.
Jag ska erkänna mina känslor - vilket är skitsvårt för mig, och lite skrämmande.
Tanke - Känsla - Handling.
Så ska det fungera normalt.
Jag har helt uteslutit KÄNSLA för det är ju jobbigt många gånger. Så.
Tanke - Handling. Inge bra recept. Tanke - KÄNSLA - Handling kan ta mig vidare.
"Vad känner jag, och varför?".

Jag ska göra mitt yttersta för att vidarutveckla mig själv. Vidga mina egna vyer om mig själv.
Rota efter, damma av, piska igång det som ligger och vilar, roten till min existens: PEKKA.
oj nu skojjade jag.
Gravallvarligt nu då:
Jag ska fixa inre ro, en hel själ.
Fri från mina egna bojjor jag skapat.

Det handlar om mycket som jag inte fattat har hört ihop - förns nu. Man ser det som små pusselbitar som faktiskt faller på plats - OCH!! fyller en funktion.

Jag kan skriva 864859403 ord till. Men lämnar er med detta.

Nu ska jag sova ett par timmar. Jobb inatt.
Gräjt. Ok. hörs. Hej!

Kommentarer
Postat av: Carro

PEKKA! Haha. Många visa ord, jag önskar jag hade en bra kommentar till det men det har jag inte, förutom möjligtvis PEKKA då.

2011-02-15 @ 13:59:57
URL: http://crazyoldcatlady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0