Juli. 30, 2011

Ikväll ska Uno och jag bio-dejta!




HAHAHA. Ja, den filmen ska vi se. (ej en vampyrs bekännelse....)

Juli. 28, 2011

Säg för fn inte till NÅN att jag laddat min Ajjpådd med Nickelblack, Nickelback..!
Det råkar så vara att en av deras låtar får mig att lyfta mitt humör en aning.
Och NEJ det är inte "rockstar" så nedrans off är jag inte.

Sista rycket på jobbet nu då...sen ska jag lämna blodprover...sen får jag sova!

Igår var jag hos min doktor för lite "doomsday" information.
Vi konstanterade detta, Iowa har:

Ont i alla leder - remiss till remautologen (REMAAUTÅLÅGEN)
Ont i magen - doktorn ville skicka remiss, men jag vägrade. Inge slang i strupen tack.
Plus recept på tabletter som jag också vägrar.
Ont i själen - Remiss skickad till KBT tanten
Hög sänka - Tecken på inflammation i kroppen (redan?!)
Sjukgymnastik i övrigt

Vi konstanterade även detta:

Normal avföring - inga tecken på magsår.
"kisseriet" funkar bra
Måste dra ner på cigg, kaffe och vissa maträtter (vad fan ska jag äta då? Sand?)
Hjärtat är starkt som en oxes
Levern mår skitbra
Njurarna också
Lungorna för normala ljud
Blodtrycket var perfekt och även pulsen
Dricka aktiv bakteriekulturs-grejs
Sluta jobba inom vården
Sluta jobba natt
Sluta oroa mig för allt jag skrivit ovan


Trevligt med avföringen va? Att den är normal menar jag.
Ibland undrar jag om hon tror att jag är en idiot...jag kan själv se och avgöra om min avföring inte ser bra ut...
konsistens och färg... JAG JOBBAR MED DET.

Nu måste jag var 6:e vecka lämna blodprover för att följa upp sköldkörtel-skiten. SÅ rätt dos kan justeras.

punkt slut.

eller nej fressten.
Nu.

Juli. 27, 2011

Usch vad jag mår nu. Undra om det möjligtvis är kofein förgiftning? DRack säkert en 5 koppar på raken när jag anlände till jobbet vid 23.30 tiden. Illamåendes som en pungråtta.

Jag vet inte riktigt hur jag har tänkt framöver här...ehm..
Till och börja med så bokar jag tåget fel, så jag kom hem till vtuna 2 tim efter att jag började...
Imorgon klockan 08.00 ska jag träffa min doktor. Pigg? NEJ.
Jag ska vara kattvakt framöver som jag helt glömt bort. (som allte)
Jag kommer INTE ha tid med allt som alla vill göra, eller ha tid till att ens träffa alla.

Som jag nämnt tidigare som hoppas jag iaf på att Levaxinet ska göra sin shit, och att jag blir "återställd" i ursprungs programering, inom ett år iallafall. Tar ju en stund att få rätt styrka på skiten så att säga.

Jag ska lägga fram förslaget om fortsatt KBT inför hösten. Denna gång ska jag ta itu med GAD:n. Panikångesten gör sig fortfarande påmind men förstärks en hel del genom GAD:tn.
Frågan är ju om det inte är pga mina fuckade sköldkörtelnivåer som jag fått "panikångest". Så eventuellt kan all min ångest sina under dessa månader som komma skall. Jag skulle tacka för det iallfall.
Att det är en hormon-störning som triggar ångest. KAPISCH? Om inte så skit det samma.
För visst fan kan man känna sig dum i hela huvudet när man får ångest utan att veta varför. Och INGEN förstår eller kan sätta sig in i ens situation. En aningens ensamt i landet Ågren.

Fast jag tror iof att DIe Katze förstår. Typ. Hon kan lägga sig med nosen mot mitt öra och andas luuuugnt och stilla så jag andas efter henne.
Katten är den första som försökt detta "trick". Mensa Katze.
Eller så gör hon det bara för att det är så pass irriterande och efter en stund tröttnar man och går upp - och då kan hon få mat...ähh.
GOLDDIGGER!



Gmorrn!

Juli. 26, 2011

På väg hem, har lämnat Alingsås för en stund sen. Den svenska sommaren ger sken av sig. Det är en gul fin himmel med inslag av mörka dödsångest moln...Det är kyligt i luften och åskan bara väntar på att få bröla ut.
Jag avnjuter några avsnitt av Hercule Poirot och äter sallad.

Det ska bli skönt att få komma hem och krama moran och Die Katze extra mycket, efter att ha läst och lyssnat på vad det överlevande ungdomarna gått igenom och deras dödsångest så vill krama på moran - och äta hennes mat.

Jag finner det otroligt jobbigt med vad som hänt, möjlig att det beror på att det just hänt i Norge..
Jag drömmer mardrömmar om det. Att jag själv blir skjuten, försöker skydda andra - mindre - för att bli skjutna.
Det är vidrigt och mycket verkligt. Jag kan inte skaka av mig det hela.
Och jag försöker hela tiden sätta mig in i situationen av det monsturösa ilskan ocg galenskapen som spydde ut i Norge. Jag tror jag inte ens börjat fatta vad som hänt. Det är för stort och hjärnan har stängt av för intrycken, för den orkar inte mer.

Tåget susar förbi ett par kossor som springer fritt på en åker bestående av km och åter km av grönt gräs. Jag tänker: "Jag vill vara en kossa. Och göra kossiga saker".
ibland hatar jag att vara människa. Undrar om vi som art alltid har haft ångest nära liggandes i psyket?
Jag trot att ångest är vad som gör människan på nå sätt...svårt att förklara. Får bli en annangång.
MEn jag saknar ibland tiden då man inte behövde bry sig ett skit om någonting.
Idag bryr jag mig för mycket om allt.

Jag får skylla en hel del på Jonossi där som väckte känslor i ett annars så ekande och mörk själ.
Idagens läge kan jag tillochmed le åt främmande barn.

DET är helt sjukt.

Men..ja. Så är det.

Om jag blir en kossa i ett annat liv eller så, fatta vilken grej. Att ha 4 magar att göda!!
Man kan käka HUR mycket som helst!! Och bajsa på plats.

MUuu!

miss you



Varför känns det som om jag lämnat landet när jag är i från er i över 1 vecka?


Juli. 24, 2011

Det är hemskt att läsa och bli informerad om vad attentatmannen planerat under alla år.
imorgon ska hans manifestooo publiceras..

Fy.

Idag mår jag bättre ska ni veta..."vaddå har du mått dåligt?"
Ja. Det kan man ju lungt säga. JAg har haft en sån satans smärta i bröstkorgen.
Känner fortf av det men idag kan jag betee mig normalt.
Jag har även fått tebletter utskrivna för min sköldkörtel som jag insisterat att det är nå fel på men ingen lyssnat.
Så äntligen kanske jag kan komma tillbaka!!! Jaaa.
Synd att ett år måste passera av ångest och nedstämdhet innan dom lyssnar på en.

HOPPAS detta hjälper. We´ll see om ett par månader.

IDag insåg jag även att jag gjort ett ganska stort misstag...Öh jag skulle åka hem imorrn för jag jobbar på tisdag...meeeeeen jag bokade tisdagen som hemresa. Jag är i sthlm 21.55 när jag börjar 21.15.

HAHAHAHAHHAHA.

Aaaa herrefanskapsskit! Jag har tagit mitt ansvar och informerat jobbet om detta. Så de sku höra av sig imorgon. Kanske att jag bara kan få komma 3-4 tim försent?? Haha. Fan också!
FLÅÅÅÅÅÅÅÅT!!!!!

Aja. Jag och jonossi (jag har bytt från Göte till JOnossi om ni ej fattat det...) ska kolla på saw...
Vi har väl en film kvar eller så...Man blir ganska avtrubbad efter ett tag...när man har maraton...
"Meeeen hugg av den dåååååååå"

EN film som jag kan rekommendera - dock lite kort slut - men ändå är The Sceptic!!

Aja hej då skit ner er.

Sad face


Iowa skänker massor med tankar till grannlandet och alla dess invånare.





















Kanske ska skriva nå annat innan man kastar ut inlägget?
Iövrigt så är allt bra. Vi är åter på fastlandet.
Soligt väder här med!!
Vad har hänt med Gbg??
Åter senare.
hej.


Juli. 21, 2011

Halloj från ett soligt Göteborg. Eller Gullholmen då egentligen. Mysig ö.
Tyvärr känner jag av gårdagens intag av alkohol allt för väl idag och är inte "på topp" så att säga.
MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN vad fan gör det?
Mathias, Jonossi, Josefin och Johan - och Donnisen är och badar och solar. Jag håller mig undan solen när den är som starkast för att slippa bli den fina nyansen av lila.

Det är ett mysigt hus vi bor i också! Jättefint vid stranden, eller en av stränderna eftersom det är en ö...
Lite senare idag kommer Samuel och Anna över också! Så trevligt! JA!

Gårdagens i-landsproblem var att toapappret sinade och det kändes ju sådär lagom skoj, haha. Fast det löste sig tillslut, nu kan man skita och slippa rationera papper. Bra där!

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe i hopp om att vakna till i hela kroppen och inte bara i vänster hjärnhalva!

Juli. 19, 2011

PÅ tåget matafakkas!!
Och vilket party vi har! Eller inte. 1a klass iallafall. Skönt så.

Sitter med ensamt säte...säterna är dubbel så stora så man få plats att krypa opp i dom och kunna sitta någorlunda normalt.
Min nacke är lite off, arbetsrelaterad skada. För att vissa ur personalstyrkan inte förstå vikten av ergonomiska hjälpverktyg man änvänder sig av utan PLOCKAR BORT DET utan att säga nå. SÅ man själv bryter nacke och rygg när man ska hjälpa den boende.

..alltså ren lathet hos andra har fått min nacke att ta semester!
Så man kan säga att jag är på g ner för att leta reda på min nacke. EFtersom resten av kroppen inte har semester förns den 8 aug.



Ett annat "FAN":


Juli. 18, 2011

Fan. Jag har värsta finnen i näsan...det gör LITE ont...
Imorse stannade jag kvar 3 timmar på jobbet då 3 st ringt sig sjuka.
Jag älskar verkligen mitt jobb. Min arbetsplats. Mina boende. Mina medarbetare.
Very lyckligt lottad!!

Imorgon drar jag mot Kungsbacka. På onsdagen åker vi vidare mot Gullholmen i Gbg´s skärgård.
Härrlich!!

Jag är så sugen på glass...får skopa mig lite!
Packar göra jag också...jag hatar det. Tur att jag har det mesta hos Jonossi så jag slipper släpa allt!
Lämnat blod har jag hunnit med också. FY fan vad jag hatar det också. Svim-varning där!!
Men men. Tvättat håret har jag iallafall lyckats med. YES!
Usch upp tidigt imorgon också...tåget leavar 07.44. Döööödens tid. Då brukar jag komma hem från jobbet va fan.
Aja, vad gör man inte!
Glass var det ja...

Det finns krog på Ön vi ska till. Gulligt på Gullholmen...

Juli. 16, 2011

On the job.

Här är lite fler bilder...från själva resan denna gång...







Nu vill jag gå hem och sova, tack....

Juli. 14, 2011

Gratulerar Kronprinsessan på eders födelsedag!

Inköp de senaste 48 timmarna (visat på modernt "blogg"-vis med tolkning av mig själv.)

Ett handgjort smycke från Wadköping - det enda i världen. Hon gör aldrig 2 likadana.
130 riksader!!
 
Jomenvisst serrö - Iowa köper färgade kläder också!!
150 riksdaler!!!

Nya fina skor!!!
99 riksdaler!!

Old fashion nattsark!! Åhlens!
(fick den av moran, för jag är för snål att lägga ut 149 riksdaler på sånt skit)

T-skjorta från Sthlms stadsmission!!
40 riksdaler!!!
(är nytvättad, därav de mörka icke svettringarna)

OJSAN!!!

JAg tappade den... inpackning för moran tyckte jag hade torrt hår...?
36 riksdaler på ICA!!!!

T-skjorta från Sthlms stadsmission
40 riksdaler!!!

Nya BILLIGA böcker!!!
50 riksdaler styck!!! (nån bokhandel i Örebro)


Här har ni mina släktingar från förr...denna bild är från en jul back in the 1800!
( i örebro bodde morans kusin, vi grävde en del i det förflutna så att säga)
ÄR JAG LIK NÅN???
Jag tycker att jag har gubbens utseende - minus skägget.

Min Usk:grej (notera "The Claw" - very Black Metal)

Fint slott - snål åtkomst!
Vallgrav is the shit!


Jaa det var några bilder...
Det dyraste under dessa 48 tim av shoppande var det jag köpte på recept på apoteket:
Över 600 riksdaler?!

Aja, ska titta på lite tv nu. Jobb i helgen.
F*ck off and die så hörs vi!

Juli. 13, 2011

Ska just lämna Enköping...Haha.
MOT HUVUDSTADEN. Vår konungs Residente!!!
Mot staden där saker händer och känns viktigt!

Hej då 3 Öjjebjjo-dagar med släktträff, kaffe, öl, Black Metal, promenader, shopping och turistande!
Det har vart nice. Slottet var en besvikelse. Jag vägrar gå guidad tur för jag är INTE efterbliven och kan både läsa och formulera olika senarier i mitt huvud - SJÄLV. Behöver inte nån jerka som i tidsenliga kläder ska berätta för mig vad jag redan vet. Plus att jag vill gärna gå i mer "avstängda" delar ... och det kan man ju inte göra om man har en pajjas som springer och pekar överallt.

Aja tillbaka till tåget. Jag sitter och tittar på film...för jag har ett barn här brevid mig - motsatt sida - som envisas med att spelar BLOCKFLÖJT?!!!! Med skorna PÅ SÄTET!!!
JAg ger henne mina mörkaste Death Metal blickar. Liksom sköljer dom över henne.
Hoppas hon får men för livet. Blockflöjten är ROSA OCKSÅ!! GAAAh!
Det är sådana härna barn som  växer upp och blir skådespelare!!!
Jag känner mitt ansvar som medmänniska att STOPPA denna utveckling av exentriska puckon!!
Regina Lund var nog ett sådant barn, som spelade blockflöjt i främlingars öron och hade skorna på sätet!!!

Operation "Få flicka att tappa sin blockflöjt, med inslag av gråt" är påbörjat.


jag saknar ord...

Jag o moran har suttit på en Black Metal bar i Örebro....wtf?!
Moran och jag har suttit på en Black Metal bar.... hahahahahahahahha.
Hon är fanimej ball!
Hon i sin blommiga tunika bland långhåriga killar och ba " vad är ditt problem?! "
SEHR TOLL

En snubbe tyckte jag såg precis ut som en person som har sex med sin kusin. Ah! Trevligt. ÄR det det du tänker på när du är på krogen.....? Lycka till!
Jaja, guten nachts!

Juli. 11, 2011

Helgen har vart bra...eller ja, jag har jobbat och tjänat pengar och i fredags berättade Jonas något som nästan golvade mig.
Han har fått ett jobberbjudande, men inte vilket som helst utan ett där det innebär att han ska bo på andra sidan jordklotet i ett år - i Kina.

Självklart Iowa ledsen. Men efter mycket funderingar tillsammans och på egen hand så är sjukt att inte tacka ner till ett sådant erbjudande!
Jag blir alltså gräsänka i 1år framöver, start i Oktober.
Och det suger verkligen kameldase att bo ifrån varandra och försöka "prata" fram ett sådant härna beslut - även om nu beslutet sa sig självt, det hade vart så mycket bättre om vi kunna vara nära så att säga.
Meeen men det är som det är och det suger att vara vuxen.
Tur att man är "van" med distanser då! För att se det positivt.
Sen är det inte riktigt ett år...han har väl en 12veckor han kan resa hem över..


Sååå..nu får ni fan tycka synd om mig alltså. Man hittar äntligen sin karl i livet och då ska han bo i Göteborg. Sen när man väl blitt tesammans och skaffat ett gemensamt liv - ja då ska han flytta till Kina hahahhahahaha.
Så typiskt oss två.


Jag är iaf på väg ner(?) till Örebro atm.
Höres senare


Juli. 8, 2011

Imorse fanns det 2 incidenter som gjorde min morgon helt fucked up.

Numero Uno:
3 sjukskrivningar och stackars Iowa fick stanna kvar och jobba ist för att gå hem och sova.
(nu går det aldrig nån nöd på mig eftersom jag lövar mitt jobb. Men IALLAFALL!!!!)
Nummer Zwei:
Jag får ett sms.
Nån grottmänniska insisterar på att få reda på "VEM ÄR DET SOM HAR DETTA NUMMER".
Otrevlig som fan och lajj var människa, hon eller han kallade mig för "dumshack" och "idiot".
Enbart för att jag råkade jobba och inte kunde svara inom 3 sekunder. Vad har du för liv?
Jag vet mycket väl vad en idiot är för något, där kan jag tillochmed identifiera mig ibland...men en dumshack.
HAHAHAHAHAHA. Taget ur en 80-tals rulle med en hög Magnus Uggla "asså diin dumshack, ska vi dra ner till söödeeeeerr och kirra lite bira?!"
HAHAHAHAHAHAHA!

Eller så är det Vanheden som säger "aaa Sickan, kanske inte är sån bra idé vettö. Dumshack kanske kommer och tar oss"
HAHAHAHAHAHAHAHA!!

Ja, nu var det ju inte så att jag tyckte detta var roligt just då, att en eventuell klimakterie kossa eller kanske en brunstig tjockskalle är otrevlig utan anledning och STÖR MIG I MITT ARBETE. Bara för att jag har ett. Klockan 08 på morgonen liksom? Har han/hon semester eller? Sitter hon/han seriöst på sin semester och terroriserar folk?
Jag har inte kollat upp vem det är, och lika bäst att inte göra det.
Jag vill inte ha med sådana arga, bittra människor att göra. Det räcker med mig själver. Tack så mycket.


Iövrigt så har dagen rullat på...eller det är ju ny dag idag...men ja ... äsch.
Just making conversation.

Jag undrar dock varför jag har så många besökare...
Jag trodde nämligen att det var min Kusin, Cat Von P, Sid, Göte och min morbror som ibland läser...
Men va skoj då. 
Men kan ni skriva, använda er av ord?? Gör det då!! ...fan..här sitter man och skriver för blinda liksom.
DOnera en rad eller så! NU!

Och bara så ni vet så har jag INGA planer på att tjäna pengar på denna blogg, utan den ska doneras till vetenskapen efter min död. Beteendevetenskapen.
"WHat not to do if you are a sane person"

Adios my fellow readers!!!


Juli. 7, 2011

SCREAM FOR ME BLOGGEN!

nähe, aja, whatever jag har faktiskt inte saknat er heller.


Jag har äntligen lagt upp alla satans bilder jag tagit under en månadstid. FY FAN.

Annars mår jag bra ska ni veta. Jobbar för fullt. Blir nog extra i helgen också, mysigt med kval övert.
Jag sticker till Öre-fkn-bro på måndag med moran... aaa...exotiskt va?

EFtersom jag har mina tankar någon annanstans får ni glo på favoritbilderna så länge!







Äh orkar inte fler bilder nu. Får bli pö om pö senare, capish?
Jag är för trött i urinblåsan.
Hej svejs!

RSS 2.0