Juni. 9, 2011

Regn.
Så kan man summera dagen hitills. Inte ens Donnisen vill titta ut genom fönstret.
Gick in på Lady Dahmer´s sida och fick se detta 10 budord...för den otrogne mannen.
Jag kan inte ens förmå mig till att formulera en mening över det hela.

Jag blir så trött.

Så jag kopierar det hela, ursprunget är från Amanda Schulman:

Alex hade köpt tidningen Slitz för att hans radioshow. Jag tänkte att det skulle vara intressant läsning, likaväl som jag ibland köper Vecko-Revyn för att se vad de unga har för sig tänkte jag att jag skulle se vad killarna ute i landet gör.

Jag har inte ord för min vrede efter att ha läst den här skit-tidningen. Jag trodde att även de hade kommit längre, blivit lite mer moderna och börjat behandla tjejer med respekt, men när jag läser allt som står i den där tidningen inser jag att vi inte kommit någonstans. Så länge en sådan tidning för säljas i en vanlig affär så är våra döttrar underlägsna. Låt mig guida er genom tidningen.



Här avslöjar de hur vi tjejer egentligen ser ut under allt fusk. De menar att vi lurar dem genom att gömma celluliter och bristningar och hängande rumpa. En tio-poängare är alltså egentligen en fyra. Men vi är ändå värda att ligga med – för kvällen.
Det här är efter-texten på tjejens utseende med allt fusk:



Här är Linda, hon har en fantastisk kropp, även om hon äter chips och godis. Det är så hon blir presenterad.




Med den här artikeln säger de att Sex and the city har förstört oss eftersom vi har fått bättre självförtroende och blivit egoister.




Och sist men inte minst, några äckliga Slitz-arbetare har rest till Boden och kollar liggpotentialen bland tjejerna. De menar på att om man bara är kille och talar någon annan dialekt än norrländska så får man garanterat ligga.

Nu är ju Slitz en droppe i bajjamajjan...det finns ju en hel hög med diarré av dessa tidningar, alla med förvrängd kvinnosyn. Inget nytt. Och jag kan erkänna att det stör mig i ena ögat att läsa kalja som detta.
Jag tycker synd om pojkarna som läser  tidingen... hela tidingen är utformad för dummies... tidningen antar att du är ointelligent och osäker. Peka och dräggla.  
Nu innehåller tidningen mer än Lisa, Emma och Frida. Det är annonser, repotage fakta som presenteras..men t.o.m där är språket helt ihåligt. 59 kr i sjön. Det finns ju "gratis" på internet.

Jag kan inte kalla mig för feminist, för jag är alldeles för okunnig på det ämnet, men just detta med kvinnosyn berör mig i ögat...
Jag får väl erkänna att jag alltid sett det manliga könet som underlägset, och där gör ju jag fel. isåfall.
Under min uppväxt och även i nuläget är det VÄLDIGT störande för vissa pojkar att bli tillrättavisade, utklassade och ifrågasatta av mich, en tjej. Då brukar det oftast låta såhär:
"Aaa men Anna är ju inte en Tjej-Tjej...hon räknas inte på samma sätt"..
Hahaha näää ok, fine. Men jag har fortfarande en vagina och har det dokumenterat att jag är flicka, tjej, kvinna. 

Jag vet inte hur många ni är som varje dag blev kallad jävla fitta, hora osv i skolan?? 
Jag blev det. Varje dag. Även av mina då sk. kompisar av manligt kön. Och jag fick INTE göra något tillbaka.
För man får inte slåss som tjej, det är ofint. Och ger man tillbaka med samma metod så sjunker man till deras nivå. Alltså så gjordes inget. Inte av mig eller av lärare.
Eller jo.
Jag skrev en insändare i Aftonbladet som blev publicerad. Men jag betvivlar att pojkarna läste den.
Idagens läge blir jag "endast" kallad jävla hora/fitta när jag nekar förslaget på sällskap på krogen.
För att det är då dom vågar. Kräken. När dom är fulla ELLER i grupp. Aldrig ensamma.
Och sulfklar finns det vaginor därute som också bidrar till nedvärderande syn av sitt kön.
Icke att glömma. ( what do I know, jag kan vara en av dem?)
Om jag bestämmer mig för  att sätta nån unge till världen så ska mitt barn fan va könsneutral. Alltså inga stereotypiska kläder eller leksaker. Min unge ska själv forma sin identitet.

Jag och min Engelska Amstaff kompis Donna tycker att man ska respektera varandra oavsett kön.
SOm en människa snarare än kille/tjej. Dock svårt...ich weiss.
But still. Jag ser mig inte som en kvinna, inte heller som en man - jag är ju jag.




Pussisar. Och Bro-fist!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0