NATIONALDAG 6 Juni 2011

488 år har passerat sen Gustav Vasa, eller Gurra den I om man ska va vänlig med honom, utropades till Svea Rikes Konung.

HURRA!

Visste ni fressten att det så sent som 2009 bestämdes att SVENSKA är Sveriges huvudspråk?

Och att "nationalsången" är inofficiell? Alltså icke en officiell nationalsång, en gubbe, Herr Dybeck år 1844 knåppade ihop en trudelutt som sedan blev poppis och bara har följt med genom åren.

Nu har jag jobbat klart. Är ledig fram tills den 24:e.
Innan jag gick från jobbet imorse så sträckte jag mig, eller nå ännu värre. Det kändes som att föda barn med skulderbladet. Fy fasen va ont det gjorde -och fortf gör! Hela vänster armen är off... 3 fingrar saknar lite känsel och värken strålar i hela ryggen och ut över vä sida av bröstkorgen. Mys.
Nog om det.

Gratulerar på Namnsdagen, eders Majestät.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0