30 frågor under 30 dagar

Tänkte att jag kör en sån jag. Just nu känns det som om det ända jag har i huvudet är att bli bättre i kroppen så för att skona eder med "ajj ajj" och "aj som fan" så tar jag en lista som jag följer:
(Jag tar den på lite tyska så blir den mer exotisk och hur ofta now and days får man skriva tyska räkneord? Never liksom!!)

Tag eins - Presentera mig själv
Tag zwei - Det här ska jag bli när jag blir stor
Tag drei - Mina föräldrar
Tag vier - Vad bjuder jag på för mat?
Tag fünf - Vad är kärlek?
Tag sechs  - Om detta vore min sista dag
Tag sieben - Vänner!
Tag acht - Favoritsaker!
Tag neun - Min livsfilosofi
Tag zehn - Bloggfavoriter
Tag elf - 10 dödsynder
Tag zwölf - 10 saker som du ej vet om mig
Tag dreizehn - En vanlig dag i mitt liv
Tag vierzehn - Dåliga vanor och laster
Tag fünfzehn - Mina drömmar!
Tag sechszehn - Det här kan jag inte leva utan!
Tag siebzehn - Barndomsminnen
Tag achtzehn - Ett pinsamt ögonblick
Tag neunzehn - Detta ångrar jag
Tag zwanzig - Mina förebilder
Tag einundzwanzig - Mina dåliga sidor
Tag zweiundzwanzig - Detta upprör mig
Tag dreiundzwanzig - Detta brinner jag för
Tag vierundzwanzig - Det här får mig att gråta
Tag fünfundzwanzig - Det här är jag bra på
Tag sechsundzwanzig - Mina rädslor/fobier
Tag siebenundzwanzig - Min favoritplats
Tag achtundzwanzig - Saker jag saknar
Tag neunundzwanzig - Det bästa jag vet!
Tag Dreißig - 5 frågor jag vill ställa till 5 olika människor


Mars. 30, 2011

God eftermiddag.
Hade en trevlig natt på jobbet, jag är så glad att jag har mina arbetskamrater.
Har det lite "jobbigt" nu eller vad man ska säga... fel ord kanske men använder det ändå.
Min psoriasis är värre och blir värre för varje dag, inte bara på huden utan i kroppen också.
Inflammationer i muskelfästen är inte att leka med. Fan va obekvämt det är.
Som "tur" är så gör det som mest ont när jag inte rör mig så mycket. Typ ska sova, eller vila eller bara sitter och kollar på tv/datorn. Annars hade jag fan inte kunnat jobba.
Värst är ryggen och bröstkorgen.

Vilket i sin tur inte medför så positiva saker för min p.ångest. Känner att det ligger och pyr långt inne.
Vilket i sin tur medför att jag känner mig negativt inställd till allt. Inget är kul. Vill helst bara sova.
Men så funkar det ju inte. Man måste möta den. Jag förstår egentligen inte varför jag fått p.ångesten.
varför dök den inte upp när jag hittade min pappa död. Det är ju en mer traumatiskt uppevelse tycker jag...men tydligen kan det vara något som legat och "grott" och ploppat upp nu på senare år...Vilket jag är ytterligt förbannad över. Hade p.ångesten vart en människa hade jag gjort mig skyldig till överlagt mord.

Och min bästaste J som får lyssna på mina negativa utvärderingar..han får mig iallafall på mycket bättre tankar.
Längtar te tisdag då vi får träffs igen. Ja!

Die Katze känner empati. Ända sen jag började få ont i kroppen har hon typ agerat på samma sätt. När jag bullrar upp med kuddar under ryggen ska hon också ligga med en kudde mot kroppen. När jag är ledsen och arg så ska hon göra mig på bättre humör genom att prata och kramas med mig.
Det är vetenskapligt bevisat att djur har empati, en hund vars ägare hade prostatacancer som spritt sig till ryggen visade det väldigt tydligt i en studie. Ägaren började halta på höger ben och då började hunden också halta på höger bakben. Sött.

Die Katze är iaf glad över vädret. Det är tillräckligt varmt för att ha altandörren öppen så hon kan springa in och ut precis så som hon vill ha det. Vad hon har längtat! Sen i oktober förra året. Yaaay!

Jag ska börja på solterapi igen. Så nu kommer jag att se ut som en brunbränd platinablondin!!
minus brunbränd...eftersom jag blir lila och sen röd och sen tillbaka till min ursprungliga whiter shade of pale.

Imorgon ska jag träffa Empa. Long time no seen. Eftersom hon också jobbar inom vården och pluggar vid sidan av är det praktiskt taget omöjligt att få ihop ett datum....men ibland lyckas vi - som imorgon!
Har beställt en ny jacka också, vind och vattentät. Bra, snygg och BILLIG festivaljacka! Wooho!

Nähe. Om man skulle göra nån nytta...typ.
Adjöss.

Mars. 28, 2011

Sista dagen idag. Idag måste semetser planeringen vara inlämnad.
Det är så Jätte jävla enkelt att veta vad man ska göra i sommar nu - redan i mars.
Dont ya think?!

Värdelöst.

Sen är det inte ens klart att man får semester de datumen man önskat.

Pfff.

Ett annat pfff är att jag trodde jag sku jobb inatt. Men det sku jag int. Det är imorgon det.
Jaha.
Så jag ska ta mig en kaffe hos Uno när denne äro klar i sin skola.

Vill ni se J´s nya leksaker?



Dom äro riktiga och far med all säkerhet i x antal km/h för mkt.

Mars. 27, 2011

Ja, jag har endast var uppe en timme eller så. Men det är ju söndag. Och jag ska jobba imorgon = sitta uppe hela natten tajm igen.
Så det passade ju bra.
Jag och Sid ölade igår, vilket eg var rätt onödigt eftersom varken hon el jag var på topp.

Sjuk dröm hade jag också, drömde att jag bodde i en lada (spelat för mkt farmerama) min kusin Jocke, moran, Jason och en massa andra okända människor var med, som endast snackade franska. Jag var så förbannad eftersom jag endast kunde tyska.

Jag drömde också att jag hade ont i ryggen, så bra liksom att man t.o.m har ont i sina drömmar numera.
Aldrig får man va smärtfri - mjo möjligtvis när jag dör, kanske...

När jag vaknade så låg jag och funderade en del, denna drömmen måste ju ha handlat om något mycket intressant eftersom jag vaknar med sådana tankar i huvudet.
- Undra hur det känns att vara religilös? Att ha något osynligt som liksom inte existerar kan få en till lugn och ro och så fort någonting blir en motgång så ber man bort skiten.

Vad är det som är så speciellt? Whats the deal?

Annars så ska jag slutföra veckans "Uppsats" och skicka in. Sen ska jag ta reda på hur man skriver en bokrecension (stavning?) trots att jag spenderade  3år i gymnasiet skrivande sådant så har det mystiskt smyge ut ur hövve på mä...

Hungrig som en arbetsmyra är jag också....idag ska det bli tibansk mat eller vad fan det va...
Nu ska jag spela lite mer farmerama....OCH skriva klart läxan och skicka in!


Mars. 26, 2011

Idag har jag gått omkring i mjukisbyxor och sportbh. Det var längesen.
Skönt är det också. Praktisk när jag måste ta hand om alla prickar och dutta med salva...
Fan vad jag hatar det.
Ska ringa på tisdag och begära remiss för solterapi - igen.
Det funkade så bra sista gången - 06. Jag orkar liksom inte smörja småååååååå prickar över kroppen...det tar fan tid alltså.

Igår var jag och Sid nere på lokal. DEt var röligt som fan!
Nu funtar jag på att ta mig ett par öl och bara vara. I brist på annat. Jag känner inte för nå speciellt.

MEN DRICKA ÖL KAN MAN JU ALLTE GÖRA.

LÄngtar efter min älskade älsklings gubbe också. Så långt borta han är då. Va? Tycker ni inte?
Göteborg liksom...
LÄngtar efter sommar nu också. Efter hagelstormen igår fick det FAN va nog asså.

 Hanhals Holme - en bit från Kungsbacka.
Skitfint.


Härligt med sena ljumma kvällar...grillning, segling (utan att jag behöver göra nåt!), bra hög jävla musik, vind i håret, berochdalbana, ÖL(som allte) osv osv. En glad tid! Och nu kan man se fram emot den.
Glöm inte klockan fressten appråpå fram - 1h!

I övrigt så har Die Katze en tråk dag verkar det som....nu har hon sutte och glott i badrummet i nån timme typ...
"ska jag gå på lådan eller inte - det är frågan"


Så nu plockade jag just upp henne och åt en tugga....



Hon blev skitsur och muppar nu i ett hörn i vardagsrummet.

Aja liksom. Nu ska jag ta en öl. Hej.


Mars. 24, 2011

God eftermiddag!
Solen skiner och jag sitter med persiennerna nere, lite för ljust för mig. Tar ett tag innan denna vampyr vant sig vid ljusbollen på himlen.

Inatt var en produktiv natt, jag fick gjort en massor av mina skolarbeten - samtidigt som jag bedrev det bästaste vården. Självklart. Det gör jag allte.
Så det så.

Jag äro kattvakt då moran med bagage och vänner dratt till öststaterna för lite smuggelgods.
Kattvakt och kattvakt. Jag ser till att maten inte tar slut.

Får se om jag pallar dra ner te byn för att morsa på Thünderpussy. Blir kanske bättre när solen gott ned.
Fick min fina deklaration idag och insåg att jag blir tvungen att betala. Skit liksom.

Det som händer idag är inte mycket. Ska renskriva en del material. Äta värktabletter och vanlig mat...
titta lite på tv kanske...spela lite farmerama...och bara vara.


mars. 22, 2011

Sörplar på ytterligare en kaffe och betraktar dagen. Har iof inte gjort så mycket, vaknat och vart på KBT, handlat, ätit och druckit kaffe.

Die Katze var glad att se mig igen och det firades med en katt serenad i 5 timmar. Non stop mjauing liksom.
Tack vare min streptokocker så har psoriasisen kommit igång igen och det är ett rent helvete att hålla efter.
Men meeeeeeeeeen. Kunde vart värre. Jobbar nu 2/3 nätter. Skööönt.

Har en del att plugga också. "lindrande vård".

Jag får ta och uppd lite mer imorgon eller så. Just nu är det spännande hockey!!

Küss!

Mars. 18, 2011

Igår kväll var det typ 4 grader varmt här, jag yttrade mig och sa "det känns precis som om det ska bli frost" sen skrattade vi, tills vi vaknade imorse och såg de 3-4cm snötäcket som ligger på marken.

Fan.

Idag ska vi käka indiskt!! Så jävla gott. J har pyst te jobbet och jag ska egentligen sitta med mina läxor...
Men jag satt fan i 6-7 timmar sammanlagt igår. Blir ju knäpp i huvudet. Men jag läser om palliativ vård. Och det har ALLTID intresserat mig.  Så det finns så mycket att läsa om så jag fastnar i sjön av olika hemsidor.
Det är så jävla intressant. Och så fint på något sätt. Att alla ska få en smärtfri och värdig död.
(mja en massa andra saker är självklart inbakat i palliativ vård...)

FYI - ätit sista tabletten också. Så nu är jag officiellt halsflüsse fri typ. Iaf fr streptokocker.

Just nu ser jag på en dokumentär om selektiv mutism. Jävla intressant. Att man typ har fobi för att prata.
Det problemet har man ju inte. Ett ständigt flöde av mundiarré. Jag babblar tillochmed när jag är ensam.
Tycker om att höra min röst.

Aja, hej då.

Mars. 17, 2011

Somnade som en stock efter maten, halv åtta igår, vaknade vid nio, för att lägga mig i sängen och somna om igen och vakna nu..Massa sovande.

Trött satan.

Har precis ringt doktorn också. Duktigt duktigt.

Verkar vara jag och Cat Von P som är uppe i ottan utan anledning...
Nu blire frulle och xfiles.

Mars. 15, 2011

Uppe sen 04. Stupade igen vid 13.20 efter att ha tittat påå xfiles. J är ändå sjuk så det gjorde ingenting att jag också sov skönhetsömn.

Ska ta mig en STOR kaffe jag.
J är konstig, när jag är sjuk så är jag sjuk och ligger och gnyr. Nu står J i köket och ska laga middag...?

Fast jag har sagt åt honom att JAG ska fixa o dona åt HONOM. Envis.
Ikväll är det fotboll. Jaaa. Och resten av mina xfiles är klara att lägga in i datorn också. Jaaa.

Grattis till Sid också som fixat ny lya! Det var sköjj att höra! Nu ska hon och lotus flytta från mig i grottan mot ljusare höjder. Inte för att jag är hemma så ofta...men men.

Ska också fixa läxor ikväll, tror jag. Ena VG uppgiten denna gång är att ordna och planera sin egen begravning.
Jag blev så rörd när jag satt och fyllde i livsarkivet på tåget, fick lov att sluta.

Bara så du vet, Thünderpussy, är det du som blir min God Man om det skulle hända mig något fruktansvärt som lämnar mig oförmögen till att sköta ett skit och ett annat. Du är bäst.

Alla borde fylla i sådana härna saker, som livsarkivet eller vita arkivet. Det är SÅ mkt enklare när någon nära dör och man har EXAKTA riktlinjer att följa.

Donationsregistret bör man också ta ställning till!!!

Allt kan fixas via datorn! Och det är inte OTUR att planera sin död, se det som en fördel att kunna få göra det, en mänsklig rättighet som man bör utnyttja.
Framförallt om man bryr sig om sina kära som lämnas kvar helt förstörda. Det är snällt mot dom.

Mars. 14, 2011

Här gåre undan!
Jag har hunnit med att duscha på den timmen jag vart vaken. Jag KAN inte stressa i sånna härna moment.
Måste lämna VTown vid 18 tiden för att tuffa 1:a klass (igen) mot Jonas - som blitt sjuk.
JAG ÄR OSKYLDIG!

Själv knaprar jag på och behöver mindre och mindre smärtisar för var dag som går. Tur det eftersom Vitodon är vanebildande.

Jag har försett mig med Chokladpudding. Så jag ska sörpla pudding på tåget ner jag. Mmm just det!
Fint  väder idag...verkligen. SKa väl fortsätta min packning och packa UR Die Katze för 75:e gången..
Att det är så roligt med väskor och gömmor?

Återkommer. Hajhaj!

mars. 11, 2011

Nu känns det nästan helt ok i halsen. Tänk vad lite smärtisar kan göra!
Jävla doktor som inte kan lyssna på vad man säger.

Inatt ska jag jobba! YES!



först ska jag trassla ut detta!


mars. 10, 2011

Lat dag idag, behövs då jag har ungefär lika mycke energi som Bantar-Björn i en på cell på fortet.
Är ni intresserade av min meny tills tillfrisknandet är över?

Ärtpuré
Potatismos
Soppor (utan "saker" i)
Vatten
Mosad fisk av olika slag
Mosad banan
Fiskbullar
Keso
Äggröra

typ så. Kul va?

Kryddor kan jag inte ha, det svider för mycket. Ingenting hårt. Jag svälter jue!
Portionerna har gått från STOOORA till skitsmå. Hur många känner du som måste passera puré liksom?

Ska försöka jobba imorgon iaf.

Sitter nu med en MASSA skolarbete eftersom jag varit död i vänsterhjärnhalva...typ.


Sist men inte minst vill jag och Die Katze skicka "KRYA PÅ ER"
till Cat Von P och Räkan (som snippat snippan)
en fresh picture av oss båda i vårat esse (lata sig i sängen).


Jääää.

Och här firar Die Katze kvinnodagen med att bevisa "ensam kvnna är STARK"
Mycket estetiskt och konstnärligt av henne tycker jag HEJJA!


Här är min version:
"Before the Halsflüsse" kallar jag den


Och denna heter: "Argbigga surar på sugit zug" (zug=tåg på tyskans språk)



Adjö.

Dag 4

fast dag 3 med kåvepenin. Alltså Halsfluss och bröstkorgsinflammation som även var lokaliserad i ryggen.
IDag fick jag åka akut (eller sjukresa eller vad fan det heter - när doktorn bjuder på taxi iaf) till ÖNH på Ks akuten. Där fick jag utskrivet Citodon 500/30 och Diklofenak 50.
Köpte även kompl Voltaren  dock endast som 25:a, så jag kan kombinera den med citodonen.
Enl Rusana, akut läkaren, ska jag ta 2 citodon x 4/dag/natt. 8 som mest dårå. Men va fan?
Man blir ju groggy av en liksom...
Diklofenaken är 1x3 och Kåvepeninet 1 x 3.

Jag har inte kunnat äta el druckit normalt, framförallt ej ätit på dagar. Druckit teskedar då och då.
VARFÖR måste man skickas till KS för att få smärtlindring utskrivet?
Bah!
Jag informerade min doktorn om att ibumetin 400 och alvedon 500 samt alvedon 1g inte funkade alls och det gjorde att jag inte kunde äta....hon menade att kåvepeninet skulle göra trixet. Öh nää.

Så nu ikväll är första gången jag känner mig feberfri och smärtlindrad nog för att äta. Dock får jag endast äta typ "passerad" mat i en vecka till...men bättre än ingenting.. nu ska jag knapra citisar med voltis.

Hej då.

(sic)

Alltså. Aj.

Jag fick lov att avboka Anchor besöket. Har feber och allt som hör till. Jobb imorgon.
Faaaaeeeen.

Återkommer när energin återfinns.
Så till detta virus säger jag


Mars. 3, 2011

GIssa vad jag gjorde imorse?
Näää, ni kommer int kunna gissa...
Jag var och lämnade cellprov. Oh  yeah..
På eget initiativ.

Vuxet.

Sista natten nu. Är trött men det ska nog gå.
Ska titta på simpsons och käka.
Så vi hörs. Hare. Hej.

skrota vårt landsnamn och ansöka inträde i världssamfundet som Metalnation

Tjoho! Alla som tycker om bra musik bör ju läsa detta:
http://blogg.aftonbladet.se/klingdiamond

Metallica, Slayer, Megadeth och Anthrax gör GBG i sommar!

Mars. 1, 2011

God eftermiddag.

Här följer lite bilder från den gångna veckan:
 Jonas Julblomma som blommar om och om igen - han fick den dec 09.
 Falukorv i ugn bestämdes som mat ena dagen. Jonas variant. Godast så.
 
Självklart en MASSA sallad när jag får bestämma.

Sen hämtade vi Donna på fredagen. Detta var min syn i bilen...Hon satt i mitt knä.






När jag var ute på en promenad i skogen hittade jag detta:

Haver Herr Wasa vandrat i dessa skogar måntro?

Världens sötaste "bobbin" med häst.
Och lite Ullared.

Mina fina nya högtalare jag fick i gåva av älsklingen!
Man koppla rin dom i datorn eller genom ajjpådden eller usb eller så... You know.
 Riktiga pinnar med inslag av Die Katze.


fint nytt armband jag fyndade på Ullared.

Nää om man skulle ta och fixa lite käk kanske?
En kaffe på det...
Mmmm.
 Hörs!

RSS 2.0