Maj. 24, 2011

Ohoj!
Allt jag skrev försvann nyss...men skitesamma. Här sitter jag borde sova men har lite hjärngympa, vart välldans förvånad när jag nyss klarade av en mattefråga! Ojsan då, tänker ni - och jag med.
Jag har liksom fått för mig att jag har dyskalkyli.

Talföljden:

1 poäng-Detta tal och dess större granne är de enda två tal, som står tätt tillsammans i raden av primtal.

2poäng-I det periodiska systemet är det atomnumret på ädelgasen  med det kemiska tecknet He.

3 poäng-Det är det enda jämna primtalet. Ibland kallar man därför talet för  "Det mest udda primtalet".

4 poäng-Talets kvadratkvot  är det största kända irrationella talet:
Vx=1,414 213 562 373 095 048 801 688 724 209 698 0..
5 poäng- När Noa skulle leda in djuren i arken, använde han hela tiden detta tal, medan han räknade varje art.

Moahahahaaa. Ja ni kan ju gissa på vilken poäng jag tog den på...
But it is a matte dammit!!!

Aaa...nu när jag blivit lite smartare, eller åtminnstånne hindrat en pytteyta gråmassa från att dö för alltid, så kanske jag kan somna?
FÅr försöka.

Geniet stämplar ut. Hä på´re!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0