nov. 27, 2011

Dagen började redan vid 03, somnade om och vaknade 06 för att somna om igen och vakna 09. Perfekt tid att gå opp en söndag.
Efter en väldigt god frukost av finskt lantbröd, ost och proviva skogsbär, samt en kaffe så blev det lite läsning ur "nazisterna och de ockulta".

Jag tassade över till Uno för en fika, köpte med mig munkar, lussebullar, fullkornspepparkakor, godis och en blomma.
Fick svår sockerchock. Upptäckte att min ena dojja tar in vatten, Uno sa att jag kunde laga med tuggummi. Och eftersom allt Uno säger är logiskt så blev det så, en tuggummifixad dojja.



Uno und Iowa!

Väl hemma igen skulle jag fortsätta läsa..som vanligt började jag på en annan bok, denna gång Nietzsches "så talade Zarathustra"...
"Om en gud finns, hur skulle jag kunna finna mig i att inte vara gud?"


Iof var gubben Nietzsche lite impad av herr Wagner, som även Hitler hade som idol på sin tid....så jag antar att det ändå fanns en röd tråd....typ..

Skitdetsamma.

Jobbvecka framöver... mån, tis och onsdag.

Jag känner att det kanske är bra att lite smått planera vad som behövs köpas inför China Country resan...
Men vad liksom? Desinfekterande våtservetter? munskydd? Paraply? Kamel?
Tips från någon som vart ute och farit långt?

Nu ska jag försöka sova en eller två timmar så jag kan vara vaken inatt för att vända på dygnet..
Jonossi var och klappade apor häromdagen, för att ta upp nå helt annat, han köpte även en fin apa (gosedjur, jag lovar), apropå djur. Jag har numera ett medlemskap i Djurens rätt.
Min första åtgärd som djurens beskyddare, erhm..språkrör? Kompis? Ingen kulskinka, korv eller köttbullar.
ENdast kål, rödbetor, sill (måste jag ha annars dör jag), potäter, janssons frestelse..
Det är iof vad jag äter på ett julbord normalt...så så svårt ska det inte vara. SURKÅÅÅL!

Det är tysken i mig som vill ha sauerkraut...

Die Katze vägrar äte mer grönsaker, dock finner hon bechamelsås gott...med lite broccoli mosat i..och en ärta med lite ost på går också bra.
Undra vad veterinären sku säga om en sådan diet? Diabetesvarning?
LIVING ON THE EDGE BABY!

STackars katt egentligen. Förstår ni att jag har lagt över all min kärlek jag äger på henne..hon kommer revoltera en vacker dag...eller inte..så länge maten fortsätter komma så är det nog ok.




Är det jobbigt att läsa långa inlägg?
Jag känner att jag inte har nå val liksom...det händer inte så mycket under mina dagar förstår ni, så om jag låter det gå 3 dygn så finns det iallfall en chans till innehåll i ett inlägg, mer än att jag vart på toa med usel mage och att jag ätit för mycket russin typ...

Adjö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0