Munich day 2

Igår hann vi vandra runt i munich i 4 timmar innan klockan blev "dags att leta upp ett matställe". Vi käkade på ett kineshak och jag lyckades självklart göra en gest man absolut inte skall göra i tyskland eller någon annan stans i världen för den delen heller. Men det var väldigt ofrivillig.

Mycket fint här iallafall. Lite mer äldre byggnader än Berlin, fast Berlin verkade mycket större.
Idags ka vi se om vi kan få komma in i katerdralerna - det finns ett antal att besöka.
Igår fick jag användning av min lilla tyska när jag skulle förklara för en 7åring varför jag inte var från Tyskland.

Det enda han sa var "WARUM" alltså varför på alla mina svar...Jag dog lite på insidan.

Imorgon drar vi till Dachau - ett av 3 koncentrationsläger som skall besökas. Ska även hinna med Bach´s hemstad innan hemgång.

OCH! Idag minns vi alla döda, skadade eller på någotsätt påverkade av terrorn för ett år sedan.
Nuff said.

"Einigkeit und recht und freiheit für das deutsche Vaterland"
Iowa vid Regeringshuset i Berlin!


Iowa i natten i Berlin


Iowa 1834 meter över havet. Uppe på Örnnästet!


Örn på dess näste.



en nattbild över vår utsikt i Hohenschwangau, från slottshotellet



Vi besökte denna byggnad


Det blir mkt fler bilder sen, men det är vacker ska ni veta, i detta stora näst bästa land i världen!
Adjö!


DEUTSCHLAND

Ohoj från tysklands sydligare delar. Vi bor i ett idylliskt Landskap, i en ort som heter simbach am inn. Granne med österrike. Mycket vackert och varmt, vi har haft ac:n på hela resan ner hit och fick en smärre chock när vi steg ur bilen. berlin var hur bra soom helst och vi hade det asbra. God mat, öl oändliga vandringar så jag har fått min träning utanför gymmet.  Det regnade lite av ovh till men det var borta lika snabbt som det kom. Så imorrn är det österrike och sedan tillbaka till tyskland. Berlin hotellet och detta gästhus vi bor på nu var och är skitfina!!!! Nu ska jag fan sova...har suttit i bilen dryga60mil, typ sex timmar. My ass and neck is killin me.  Höres senare mein lieblings. Puss och guten nachts från Iowa.

Holiday!

Ja och vad mer passande att fira in semestern med lite bihåleinflammation?
Sitter ju perfekt i värmen.

I över morgon drar jag mot götet iallfall och på söndag är det kurs mot Gemany!
Dagen har spenderats i mörkret eftersom jag har en sån jävla huvudvärk (dag 4) som inte vill ge med sig. Har dock tvättat så det är alltid nåt. Imorgon ska jag ta en sväng förbi mormor och passa på att handla lite i V. Centrum.

Imorgon hoppas jag också på att få äta god middag med Uno!

Nu ska jag kräkas lite och hoppas på att värken släpper liiite iallafall.


1/7-12

Vaken vid 08 imorse, och till vilken nytta? Ingen nytta alls. Mådde piss och kände mig helt igenkorkad i bihålor...
Igår blev det som den senaste veckan - lugnt. HELT värdelöst att jag hunnit träna 1 gång... Denna vecka jobbar jag 5/7 nätter men ska fan träna ändå, frisk som sjuk.. för veckan efter det sticker jag.

Min PT tyckte jag kunde träna under semester också. Och det ska jag, men kanske inte klättra i Tyska berg som hon menade...

Idag ska jag (förhoppningsvis) på bio! Jag kommer inte ihåg vad filmen heter, men jag ska se den med Badde och Uno! Yaaay!

Det går ganska bra för mig nu att klämma in polarna innan jag åker...fick lite smärre panik när alla vill ses innan jag åker och jag endast är ledig 1½ dag nästa vecka...ehm.

Fy fan, jag är så trött. Måste verkligen kämpa för att ögonen inte ska falla ner som en tung ridå och föreställningen är över...FINITO!

Lyssnar en snutt på G.F.Händel och drömmer mig bort om gladare tider...eller bara tider utan att må piss.
Jag vet att det endast är en förkylning men det är min förkylning och jag vill inte ha den så därför referar jag till den som om det vore skitsynd om mig som har "åkt på" den.
Sådetså.

JAg har ont i käften...Först trodde jag att det var en visdomstand som var på g upp, men denna visdomstand måste opereras bort så det kan inte va den, men det ser svullet ut och det ömmar satan. Och när jag stänger munnen så känne rjag att någonting är ivägen, skit äckligt.

EM final idag, men eftersom Deutschland shabblade bort sin final plats så är det absolut ingenting att se på.
Bara en massa tempramentsfulla spanjorer och italenare som filmar sig igenom matchen?
Nääää tack. Jag avstår och går på bio istället.


RSS 2.0