"Intet mänskligt är mig främmande"



Ideal: stark och fri personlighet, kunskapstörst, konstsinne, ärelystnad, sinnlighet, kroppslig styrka, makt och skönhet.

-Men när man så stark betonar individens suveräna frihet, gav man spelrum för sådana dåliga egenskaper som råhet, hjärtlöshet, egoism och grymhet.

Hade jag levt för några 100 år sedan hade jag mycket sannolikt varit en enstörig mupp som vandrade på gatorna muttrandes om "förfall" och "rättvisa" med en massa pappersark under armen.
En kuf som alla liksom aktade sig lite extra för, en missförstådd individ. Kanske bärandes en konstig hatt.

Ingen som tar ens åsikter och påståenden på allvar. Skrikandes bland medmänniskorna :"så ensam i ett hav av okunnighet"
Frenetiskt skrivandes på små papperslappar, minsta lilla tanke ska återberättas i skrift utifall att allt senare kan knäcka en svår nöt - typ livets mening eller så.
En ren och skär filosof som dagdrömmer om rikedom, ära och makt.

Nu lever jag ju här och nu ... och så miserabelt är det väl inte, Och jag vägrar använda hatt.
Och många gånger infaller det att ångesten är för konstens skull. Oftast är det då man får ner dom bästa raderna....man skriver av sig lite lidande.

Men jag ska inte sticka under stolen med att titeln "universalgeni" är mycket tilltalande.

Jag vill bestämma, jag vill ha allt. Jag jag jag.

För mig är det inget fult att tycka om sig själv så pass mycket som jag gör. Att sätta sig själv väldigt högt över havet och sikta ännu längre.
Att göra saker i livet utifrån egen vinning.
Att älska korvstroganoff utan "korv".
- Alla måste vi göra små uppoffringar, helst inga döda djur i min mun tack.
               

Så mycket tankar som cirkulerar i mitt stora huvud. Och jag har tvingat mig själv att skriva nån form av dagbok eftersom jag måste få utlopp för tankarna någonstans, annars möglar jag inombords.
Som en fuktig disktrasa..som luktar skit.
Jag är en aningens bitter. 

                                -------------------------------------------------------------------------------

F.ö så blev det ingenting gjort idag, då min skuldra satte stopp för aktiviteter och jag somnade med värk i soffan..känns dock bättre nu efter att jag "ramlat" in i kylskåpskanten ett par gånger...enda sättet att försöka knäcka tillbaka skiten...så där stod jag och gned mig och grimaserade.

Die Katze och jag har ett par sköna veckor framför oss - då vi ska umgår dygnet runt!
Hon ligger här brevid mig på armstödet och sover.
Min prinsessa av Clawhill!
Svarta faran.
Satan.
Wilma
Mimmi
Immis

kär katt har många namn.

Jag avslutar kvällen med att titta på ytterligare en utmärkt dokumentär av Louies Theroux.

Bis Später.




AJ

Jag har en låsning i hö axel/skuldra. Fan vad ont det gör...kan inte lyfta armen eller föra den framåt. Självklart ska det sätta sig så man inte når att själv ploppa till...Känner hur det behöver knäckas lite...GAAAH.

Endast när jag ligger ner känns det bra, så bra då....att jag har all tid i världen att bara ligga ner och glo..
Mitt ring och lillfinger är bortdomnade...tar jag ett djupt andetag så känner jag att det stramar som fan över skuldran...


crap.

Måndag

Tog jag tog i lite väl i morse med träningen tror jag...axlarna är som timmerstockar...smidigt.

Nyss ätit, mycket belåten, tittandes på Jimmy Carr - en av världens bästa komiker!
Mycket lättare abs träning att skratta än att göra massa jobbiga situps.

Skönt att vara ledig nu...en del saker att ta tag i under veckan, en av dom är att utnyttja mitt recept på fysisk aktivitet...jag ska bli spännis!

Besöka jobbet också...boka lite resor ner till GBG and so frekkin on.

Fy va tråkigt inlägg - Hej då.


Varmt

Har suttit inne sen jag vaknade vid 14 tiden, det är för varmt för en filur som jag att ens titta ut.
Jag förstår inte hur man kan tycka att detta med sol är så underbart.
okej, visst, jag kan tycka att en 20 grader med lite sol är okej, då kan jag iallafall vistas ute dagtid.

Jag mår inte bra i solen, får för det första en lila bränna på 5 minuter och sedan blir jag illamåendes och får huvudvärk.
Så nej tack säger jag och drar ner rullgardinen.

Så inatt inleds jobbhelgen. Jag har fått i uppdrag att sammanställa vårt branskydd och hålla intruduktion/utbildning i det för sommarvikarierna.
Jag antar att det är det jag kommer hålla på med under helgen.

Dags att planera födointaget.


24 Maj

Ja, igår var jag på intervju. Det gick bra - jag var nöjd. Ööh. Jag kan ju säga att det finns inte en chans att jag får en chans..haha...alltså det är 15 platser som ska fyllas och oddsen att en av dom platserna är åt mig är typ skit.

0.00001% att jag hamnar i programmet.

Annars då?
Jodå....det knallar på. Ska förbi jobbet dag, trevligt. Jobb helg som stundar...ehm..
Whatelse?
Glor på Russia's Toughest Prisons. Alltid nåt...

Typ

ganska bra dag

Måndag.
idag har jag träffat Thünderpussy för en längre promenad.
I övrigt så har jag haft fullt upp, med mig själv, jobb och div doktorsbesök och sjukhusbesök.

Var på min färsta mammografi med ultraljud - Allting är ok.
Skönt så. Men frågan kvarstår ju fortfarande - vad i nisses luva är det då i min bröstkorg som gör så förbannat ont?

Mormoran hamnade på sjukhus i samma veva men är i nutid på bättringsvägen och hemma.
50 års fest i lördags för en mkt god arbetskamrat - fy så skoj det var!!!
Och så snygg och vacker jag var... OOOOooooOOOOooooOOOO!
Fin håruppsättning och finaste klänningen!
Temat var "glitter och glamour".

Jag är bäst.
Fan va snygg jag var. Blev ännu mer förälskad i mig själv.

Idag har jag fått mejlet jag väntat på - jag ska på intervju ang min önskade utbildning!
Ett steg närmare och jag har gått vidare i sållningen för denna gång.
Skönt så.

Nu var det ju meningen att jag sku släng opp nå bilder, men datorn vill inte kännas vid min mobil så det får bli en annan gång.


Annars så har jag följt rättegången i Oslo (som vanligt) och tittat på youtube... massor med fotbolls nostalgi!

Nu ska jag fira mina framgångar med en kaffe.

*Vila i frid Lee Richardson*

Lite trött och en aningens dum i huvudet

Nyss hemkommen efter att ha jobbat en xtra natt och följer rättegången i Oslo.
I dag ska obduktionsrapporterna över de 69 som dog på ön gås igenom i rätten.
Jag tror dock inte att jag orkar med hela dagen eftersom jag redan ser dubbelt...

Har iaf hunnit med att träna - endast ben - eftersom jag fortfarande väntar på min "dom" från danderydssjukhus om vad det är som är "fel" i min bröstkorg.


Nu stundar min vanliga jobbhelg ala 3 nätter. Ska bli skönt. På jobbet är det enda stället på jorden jag kan koppla bort alla mina tankar och filosofiska utsvävningar.
Har man ett liv eller har man ett liv?

Tänk om jag bara kunde få jobba och slippa allt annat runt i kring. Man har tak över huvudet och man har ett jobb. Thats it liksom.

Idag har jag 2 önskningar:

1. Att mina jäla böcker kommer någongång!!!
2. Att jag får sova och inte drömma drömmar om sockerkaksbakning.

Nu ska tydligen rätten ta paus i 20 minuter....men alltså...det är ju inge skoj, då hinner jag somna.

För er som inte sett dokumentären "Livet efter Utøya" bör se den, kanske inte så djup som jag hade hoppats men helt fantastisk på det sättet att dessa människor väljer att se det positiva och fortfarande sträva efter en framtid, trots att deras syskon, bästa vänner, kusiner mfl blivit ihjälskjutna mitt framför deras ögon.

http://svtplay.se/v/2786187/dokumentarfilm/livet_efter_ut_ya?sb,p115254,3,f,-1

Fantastiska människor!!


RSS 2.0