Lite trött och en aningens dum i huvudet

Nyss hemkommen efter att ha jobbat en xtra natt och följer rättegången i Oslo.
I dag ska obduktionsrapporterna över de 69 som dog på ön gås igenom i rätten.
Jag tror dock inte att jag orkar med hela dagen eftersom jag redan ser dubbelt...

Har iaf hunnit med att träna - endast ben - eftersom jag fortfarande väntar på min "dom" från danderydssjukhus om vad det är som är "fel" i min bröstkorg.


Nu stundar min vanliga jobbhelg ala 3 nätter. Ska bli skönt. På jobbet är det enda stället på jorden jag kan koppla bort alla mina tankar och filosofiska utsvävningar.
Har man ett liv eller har man ett liv?

Tänk om jag bara kunde få jobba och slippa allt annat runt i kring. Man har tak över huvudet och man har ett jobb. Thats it liksom.

Idag har jag 2 önskningar:

1. Att mina jäla böcker kommer någongång!!!
2. Att jag får sova och inte drömma drömmar om sockerkaksbakning.

Nu ska tydligen rätten ta paus i 20 minuter....men alltså...det är ju inge skoj, då hinner jag somna.

För er som inte sett dokumentären "Livet efter Utøya" bör se den, kanske inte så djup som jag hade hoppats men helt fantastisk på det sättet att dessa människor väljer att se det positiva och fortfarande sträva efter en framtid, trots att deras syskon, bästa vänner, kusiner mfl blivit ihjälskjutna mitt framför deras ögon.

http://svtplay.se/v/2786187/dokumentarfilm/livet_efter_ut_ya?sb,p115254,3,f,-1

Fantastiska människor!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0