eftermiddag

Lyssnar på nå program på radion där det är en gäst som har ett sånt smittande skratt att jag sitter och fnittrar för mig själv utan att veta vad det är som är så jävla roligt.

Det kan jag tipsa er om, har ni en period/dag when you are feeling blue and under the väder så le för er själva...medans ni tittar på tv, läser en bok, vattnar en blomma - you get my point, för det är faktiskt så att man kan lura hjärnan.
När du småler för dig själv så sänds signaler upp i din hjärna som i sin tur kopplar på "mode happy".
Enkelt och kostar ingenting.
Vetenskapligt bevisat också.

Jag har suttit och läst lite om feminism då jag anser mig själv tillhöra den gruppen av medmänniskor, delar mycket och hjärtligt av de åsikter/filosofiska tänk som existerar..MEN guuu såå mcyket det fanns, alla subkategorier!!
Himlar skymmning, Kommer ta mer än en dag att läsa igenom detta.

Radikal, social, analytisk, queer, kontinental, pragmatisk, postkolonial, liberal, likhet, anarka, särartsfeminism.
Mycket läsning framöver alltså. Och jag då , som vanligt med mina fördomar, har ju liksom bara trott att feminism är feminism. Klumpat ihop allt under ETT ord.
Typiskt, att jag aldrig lär mig där.  To think outside the box.

Ja, då vet ni vad jag gör ett par timmar framöver.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0