18/10-12

Torsdag...är det torsdag idag? Iallafall.
Idag var jag hos min PT (som ska sluta f.ö) lite samtal och sedan skulle hon visa nya övningar.
Under samtalets gång kommer hon fram till att mina "problem" med rygg/nacke kan vara ev skada på C5.
Det ska utredas.
Hon kommer även fram till att hon vill att jag ska ta kontakt med min läkare för att skickas på röntgen för misstänkta flisor i knät, eftersom det är fucked up under ansträngning. Vidare skickar hon mig till en ny sjukgymnast samt att jag ska masseras kontinuerligt.

SEN fick jag övningarna och det var precis så illa som jag skrattade åt i förra inlägget - jag kunde knappt stå på ett ben utan att bli anfådd.
Meeeeen hon lugnade mig och sa att jag förmodligen fortfarande bär lite förkylning med mig och insesterade på att jag skulle ta det lugnt i minst en vecka till.
Tjolahoppsan då. Jaja ba att gör så då.
 
Värre är att jag förmodligen sträckte mig rejält när jag gjorde övningarna, för nu kan jag inte djupandas utan att ha skrap smärta i höger sida bröstkorg, vid revbenen.
UUUuuuuuu. Jaja allte nå.

Träffade sedan Sid för en fika. Och snack. Gick sedan och handlade lite frukt inför min jobbhelg - då jag ringde och friskanmälde mig idag - hem fyllde i en massa papper som kommit från KS, jag ska utvärderas efter 10 år med Psoriasis och det är en massa jefla saker som ska fyllas i, hur ska man kunna komma ïhåg alla medicinska saker som händer under 10 år, speciellt typ hudutslag och grejjor.
Ska få träffa dokton och proffessor i dermatologi, biopsi, bltr, blodprover, längd/vikt ska tas.
Senare vidare mot rematulogen för genomgång av leder, för att utesluta artrit.

Kommer bli en trevlig dag, förutom att jag måste vara fastande från 00.00 dagen före, men va fan.

Nu väntar en natt i vakandets tecken, film, kaffe och kuddar bakom ryggen för bästa andningsresultat.
Sedan en jobbhelg, har inte jobbat sedan den sista september. Dags att återgå till rutinerna eyyy.

vad ska man titta på då? Lite Hellraiser kanske, Touching Evil? Messiah? Terror på elm street? Medical Detectives? Tintin? Batman? Skrotnisse? Ducktales?
SO MUCH TO SEE SO FREKKIN LITTLE TIME!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0