IOWAS DAG

Sov 02-06.30, det räknas numera som bra sömn.Dock svårt att hålla sig vaken resten av dagen, så här vid lunchtid är jag helt slut och får ont i huvudet och vill bara sova.
Så har det vart den senaste veckan, orolig sömn och koncentrationssvårigheter delux med inslag av hyperaktivitet, ilska och irritation!!
Varför detta då?
Jo för att jag bestämde mig för att ge mitt liv tillbaka till mig själv.
Jag slutade mata mig med cancerämnen för 9 dagar sedan och jag antar att det är nån form av abstinens jag går igenom.
Det har ändå gått över förväntan och alla fördelar som kommer med att sluta är allt för många för att ens försöka känna röksug nog att ta en cigg.
Herregu jag har på 9 dagar tagit personbästa på 3 km...Sjukt vad mycket bättre flås jag har!
After just nine days guys!
 
Så grattis till mig x 2 idag!

Idag skänker vi även en tanke till Herr Ohlin, Per Yngve Ohlin för att vara exakt som skulle blitt 44 år idag om jag inte räknat fel.
Även fast han med all sannolikhet skulle hata mig för evigt för att jag tjafsar med dessa rader så blir det så iallafall.
En annan tanke skänker jag även till min inspiration i livet, och till stor del anledningen till varför beslutet om rökstoppet inbefann sig - Kristian.
Kristian är lika "gammal" som mig, dock har han dödlig cancer.
Hans texter och sitt osjälviska sätt att dela med sig av sin egen vånda över sjukdomen har nåt långt inne i själen på mig och jag kan inte låta bli att bli berörd.

En sån fin och vacker varelse med en sån talang!
Hur kan jag inte bli inspirerad?

Tack Kristian, tack för att du med all sannolikhet räddat mitt liv genom dina tankar/ord!
 
 
Jag har bakat muffins och ska göra en vego-lasagne innan kvällen så jag och Jonossi har nå att äte.
Träna skall jag göra också, med träningsvärken from hell.
Men det skiter jag i. Bara att stretcha bort.
Här sku jag lägga in ett snyggt foto på mig själv, men nu efter 10 minuters letan tar jag dom som ligger "närmast" i burken, så det kanske passar alla i smaken.
Tre nyanser av Iowa.


Pöss.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cat Von P

Åh, med horjackan på och allt. :)Grattis återigen, och bra jobbat angående rökandet!

2013-01-16 @ 13:26:23
URL: http://crazyoldcatlady.blogg.se
Postat av: Anonym

Fan va grym du e som slutar röka babe!! Grattis igen & tack för bästa lasangen!! Trevliga nyanser föresten ;)

2013-01-17 @ 06:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0