3/6-13

Jamen är inte detta skönt då, hörrni ni?
Juni. Sol.
Ja, iallafall ibland. Definitivt inte i lördags.
Hellregn. Vi sku ha fiskat o grillat.
Tur för mig att min särbo är en mkt bra kock och kan magiskt grilla fast man äro utan grill tjafset.
Fiske blev det vid elva på kvällen i ett sthlm som låg i skymmning.
Med södersjukhuset över viken fiskade 5 berusade och 1 nykter ( jag för en gång skull) en krok fastande i T's sko och en annan missade C's öga med en millimeter.
Jag som var nykter kastade bara kroken i närmaste träd två gånger och J och E hamnade på grund.
Fisken uteblev kan man ju säga.
Fina bilder har det iaf blivit på min och Jonossis promenader längst årstaviken/söder. Otroligt vackert.

Idag fick jag skjuss av Jonossi för jag har efter 15 år bestämt mig (med påtryckning av Jonossi) att börja cykla igen.
Ja FEMTON ÅR.
Så jag såg en fin jävla cykel på blocket - i vtuna- som jag ville ha så jonossi erbjöd att skjussa mig och ta cykeln med sig hem.
Innan vi började färden mot vtuna så behövde jag ju EN HJÄLM.
Man måste ju ha hjälm om man cyklar.
Hade det inte vart för att det inte är socialt accepterat så hade jag haft hjälm på mig så fort jag lämnade dörrn.
Fatta hur min framtida avkomma ska ha det.
Lämnar inget till chansen!

Full kontroll.

Iallafall. Vi åkte, jag tog ut pengar och så var vi framme.
Till min fasa är cykeljäveln en barncykel?!
Men nej!!
Nu hade ju jag bestämt mig för DEN cykeln och då vill jag inte ha nån annan ju!!
Och jag HATAR när det inte går som jag planerat eller när jag inte får som jag vill.
Jag försökte med att den kanske inte är så liten trotts allt, att jag kan höja sadeln asmycket...och styret...och kröka ryggen lite.
Men varken Jonossi eller damen som sålde cykeln var övertygade.
Men faaaaan. Skit förbannad fick jag åka hem.
Jag som köpt hjälm.
En svart hjälm...liksom glansig lack. För 400kronor.
Nu får jag sitta med den på huvudet i soffan istället för att trampa på min fina cykel.
Men hjälmen är fin och är ännu finare på mitt ståtliga huvud.
Alltid nåt.
Men jag är fortfarande störd över att jag inte fått cykeln jag ville ha.

Imorrn och tisdag jobbar jag. Torsdag ska jag fira Nationaldagen med massor av blågul, gulblå.
Fre, lörd och söndag jobbar jag.

Nu ska jag försöka sova. Utan att överdriva så har jag sovit som mest 8 timmar på 48 timmar.
Imorrn är det borrning från grannen igen. Fakk.
Faaaaaaaaaaakk!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0