Dec. 29, 2010

Ni får ursäkta men jag har ett liv, jobb o skolarbeten denna vecka. Återkommer typ söndag me bilder o skit på dagarna som gått sen sist. Hej, mors och hörs.

Dec. 20, 2010

Många kan säkert uppfatta mig som negativ eller skeptiskt till det mesta i livet, jag ser många gånger saker svart eller vitt. Ingen jävla regnbåge. Oftast hittar jag negativa anledningar lättare än de positiva. Ingenting som stört  mig förut för jag vet att en positiv attityd är A-O. Man kan påverka sitt eget liv med sitt tankesätt.

Nu är det ju så här att jag levt ett personligt krig/helvete inombords sen jag fick p.ångest diagnostiserat.
Det är jävligt lätt att tycka synd om sig själv, och jag skäms inte över att erkänna att jag ofta gjort/gör det, Sen en tid tillbaka har jag arbetat med kbt och märkt en märkbar skillnad i mitt tänk kring p.ångesten. Den är inte en lika stor del av min vardag som den var för några månader sen.
Det är vidrigt hur ens tankar kan vända sig och motarbeta dig. Och jag hoppas att ni ALDRIG behöver uppleva detta, att känna sig som en främling i ens egna tankesätt. Hur det är att ha varenda timme på dygnet som ens fiende.Att känna sig så ensam i en ensamhet som egentligen inte existerar utan som du själv har bildat och upplever.

Vet du hur det känns att stå bland tusentals människor och bara höra sina egna tankar, hjärtslag, känna hur tunnelseendet kommer smygandes och du blir helt avskärmad. Ingen kontakt alls. Man går in i sig själv helt.
Att  ha vetskapen över att man sakta men säkert börjar isolera sig är fruktansvärd. Jag har gjort ALLT jag kunnat för att leva mitt liv så som jag gjorde innnan - och jag har lyckats. Tack och lov.
Men isolationen är inte bara i yttre faktorer.
Man är i ett vakuum.
Fortfarande högst medveten om allt men samtidigt vettskrämd och paralyserad av sina egna "harmlösa" tankar.

Det är väldigt svårt för en utomstående att ens försöka relatera till detta om man själv inte drabbats.
Det är en otrolig tystnad kring det. Ingen frågar. Ingen vågar. Som om det är något fult och äckligt...
Man kanske är psyk-sjuk?

Jag har allt jag vill ha i mitt liv. Kärlek.
Familj, kompisar och pojkvän.
Andra saker är bara materialistiska.

Ändå kan jag känna hopplöshet inför min framtid. "Ingenting tjänar något till". "Varför bry sig".
Rationellt tänkande tar semester och p.ångesten flyttar in.



För att återkomma till det jag skrev i början, att jag kan tycka synd om mig själv så gör jag det nu i skrivande stund.
Efter allt jävla skit jag gått igenom de senaste 4 åren..... så måste jag bli sjuk den ENDA veckan på året jag sett fram emot.
Jag har haft riktig hög feber sen i fredags, halsen värker så pass att jag inte kan äta, näsan är täppt, ont i hela kroppen och i huden, fryser, fryser inte....
Jag blir så trött. Av 52 veckor så är det denna vecka.
Ingen idé att man gör sig till i livet - det skiter sig ju väldigt tydligt oavsett.
God jävla jul.


UNOS FÖDELSEDAG!



HAPPY HAPPY ON YOUR BARFDAY!!!



Hoppas verkligen du får en bra dag.
Fina du.
PÖSS!


Dec. 17, 2010

Jobbhelg!
Jag laddar med kaffe och läslusning på history.com

For all of you out there, that aint have to work tonight:


Rrrooooaaaarrrr!

 

Akta sig för Die Katze!!



och för hippie Iowa!



här äter jag får...mmmm fååår...


Ett perfekt verk

Hon är så vacker och så helvetes duktig.
Hon är i klass med Monica Z. OCH då är man fan bra.


Kan inte sova...

...och ska upp om 4 timmar.
Urk.
sitter och spanar på youtube, denna är så bra så jag satte i halsen av garv!



Die Katze är en enkel katt precis som Master

Inga flashiga leksaksmöss, inga bollar, inga fjädrar neeej neeej här är det Masters egengjorda "garnstump med hushållspapper och under soffan gem" som gäller! Detta är Die Katzes käraste ägodel:



När man lekt ett tag blir man trött och ska sova, men man måste "sova" med ögonen öppna utifall att Master städar bort leksaken och man inte hittar den sen...


Dec. 14, 2010

Det råder magsjuka på jobbet.
Kan folk ha vett i sina tomma huvuden och stanna hemma när dom själva är dåliga?!
Puckon.

I övrigt så kan jag säga att jag har en intelligensnivå över medel, men det visste vi ju alla redan.
Låtsas inte något annat.

Jag håller på att ta tag i min boendesituation, skittradigt och stressande och allmänt fuckin åt helvete.
Haha.
Kan inge annat säga. Men det är åt helvete iallafall.

I torsdags var vi som sagt på julefest med jobbet. Summan av kardemumman - Jag och mina två underbara nattkompisar var kvar sist av 70 pers.  Skam den som ger sig - vid 02.30 begav det sig hem.

På lördagen var det dags att fira min underbara Uno i förskott. Det började med en trevlig och god middag på Fridays och sen bar det av till K2 för salsa och hiphop... Jag har vart där så många gånger så nu känner jag mig nästan hemma. MEN DOM TAR 20 SPÄNN FÖR ETT GLAS VATTEN. SKAAAAANDAAAAAAAAAAAL!
Det är en männsklig rättighet att ha tillgång till gratis vatten.



Inatt har jag jobbat, därav påbörjan av detta inlägg.
Imorgon har jag KBT, har gjort mina uppgifter med bravuuur och mer där till.
På torsdag ska jag träffa Empa och sen umgås med Sidileinen för några öl och en jävla massa skratt.
Vi kommer inte kunna ses sen på typ 2 veckor *leeedsen gubbe*

Skönt att se/höra/läsa rent ut sagt att Kat Von P också kommer svika nyårs-dress-coden och ha sket nice klänning på sig.
Me Too!

Tjolahejtjolahoppsansaaaaaaaaaa.


till punkt och pricka

Far åt helvete,
Jag vill aldrig se er igen.
Era tomma blickar och gapande käftar
Får mig att må illa
Era intellektuella yttranden
Är prov på andlig mongolism.

Era stinkande kroppar är viljelösa slavar under era lustar
Era hjärtan är tomma skal
Självbedrägeriets fästningar
Självgodhetens högborgar
Och av inget värde

Pladdrande tungor och smackande käftar
Ni är inte värda luften att andas
Marken ni går på blir otjänlig
Kvinnor och barn, unga män och åldringar
Fall på knä och mottag er dom
Far åt helvete!

Hör ni sanningen?
Den låter som en dom
Tro aldrig
Att ni är något värda
Låt hoppets vingar förgås i flammor

Ovan alrunan, under galgen
Ägnar jag er en sista tanke
Förvisad om att den yttersta dagen nalkas
Mottar jag den dystra gästen
Vem av er ska han drabba först?

De som är födda till att drunkna
Behöver icke frukta snaran
Och drunkna skall ni
I ett blådjupt hav av eld och etter

Dies Irae Dies illa
Solvet Saeclum In Favilla






Snart doktor!

Fick mvg senaste kursen.
"Då var det som sagt det sista avsnittet i social omsorg.
Du har skickat in så fina och välarbetade arbeten på alla nivåer.
Du har också visat på att du har en analytisk, motiverande och reflekterande förmåga samt att du också drar slutsatser.
Dessa rader är då självskrivna för ett betyg som är Mycket Väl Godkänd och blir ditt slutbetyg i denna kurs."

Och testet gjorde jag om och då gick det bra. Nog så. Dagen slutade bra.
Imorgon ska jag träffa Uno och Badde för käk och socialt umgänge! LÄNGTAR!

Dec. 10, 2010

Jag håller på att göra ett test på larplattformen och fick 7/10.
Jag blir så förbannad.


Vad är Apné?
Jag svarade: En medicinsk term för andningstillstånd och fick fel...
rätta svaret var tydligen inga andningsrörelser!
AMEN VAD I HELVETE!!! Det är ju samma sak!

Vad är Oxygen?
Jag svarade syrgas-syre och fick fel.
Rätt svar hade vart Syrgas.
AMEN VA FAN! Jag svarade ju det!!!

Vad är Purulent Sekret?
Jag svarade variga upphostningar och fick fel.
Rätt svar var variga uphostningar!!!!
MEN GE EEEEER!! Jag svarade ju deeeeeeeeeeeeeet!


Holy crap vilket skit! Så oseriöst. Jag blir galen.


Dec. 8, 2010

Vaknade för en stund sen av en katt som ville ha uppmärksamhet.


( v.g lägg märke till Die Katzes nitbälte, detta är ingen vanlig katt! Hon är en katt från Nifelheim,
från Hades djupaste grotta, hon red på Katla, hon är Black Metal, hon är vicious och ibland har hon mask i magen!)

Jag hade en asball dröm med flygande eldmoln. Jag dängde en stövel i huvudet på en tjej och jag åkte tillbaka i tiden och fick träffa Elvis.

Idag hade jag velat vart inne i sthlm och avnjutit trashfesten med Sid, men båda jobbar så det sket sig.
Sista natten för denna vecka iallafall. imorgon äre julbord som jag nämnt innan.

Kvällens mat ska bli sparris-soppa. Om nån bryr sig.





Så lite bilder från Liseberg!

Nu ska jag fortsätta äta på mitt torra äpple.


dec. 7, 2010

Hemma! (sen i går kväll..)
Bara 40 minuter försenat rullade tåget in. Mardrömsresa med en massa bönder som pratade om Sthlm´s fartfyllda tempo och ur skadligt det måste vara för själen.

Som alltid har jag haft det wunderbar, har besökt varbergsfästning i typ -40 grader med en orkanvind i ansiktet - Inte så skönt med otroligt intressant!!
När jag kom ner på tisdagen var jag så hungrig och frusen, jonas kom o hämtade upp mig och vi åkte hem till hans familj och åt nybakade scones och drack varmt te/kaffe. Det var så mysig så mitt hjärta tinade upp i ena hörnet.
På fredagen blev jag adopterad av jonas grannar till lika bra vänner eftersom karln sku på julbord med sitt jobb. Jag fick en übergod middag o massa öl framför tv. Vad mer kan man begära. Dom får sitta vakt åt mig fler gånger.
På lördagen bjöd jonas på reeekeeer eller som man säger down there  Rääääkoorrrr. En gudomlig räkmacka med världens berg av räääkoorrr, orkade knappt äta opp allt. Men eftersom det var så jefla gott och dyrt så var det bara att pressa! Jag koncentrerade mig på att äta räääkorrrna och geggan, brödet fick jag äta om jag fortf oorkade, på så vis fick jag ju i mig det "viktigaste". Det var ju skillnad på ålandsbåtsrääkorr och dessa!!
Högst upp i gothia hotellet på heaven 23. Sen gick vi på Lisebergs julmarknad!
Knök fyllt mä folk! Christer Sjögren skulle showa 20.00. Tyvärr missade vi det då vi ICKE hava några biljetter.
Jonas var nog glader för det. Jag fick titta på renar och getter istället.
Fläker upp ett par bilder sen.

Idag har jag vart på praktisk övning med skolan och stuckit nålar i armar (venprover). Det var roligt.
Samt tagit en jävla massa blodtryck. *boooring*
Eftersom min hörsel är nästintill obefintlig när det gäller dova eller svaga ljud så är det liksom inte det lättaste...
Om man kopplar på en förstärkare kanske jag hör bättre.
Igår kom jag tillochmed på att jag hör betydligt sämre på höger öra än vänster.
Kanske dags att kolla upp? Nääääääää.
Jag slipper en hel del skitsnack och onödiga samtal på detta sätt.
PÅ torsdag äre julfest med jobbet.... Jag ska sopa mattan med alla eftersom jag är bäst, vackrast och mäktigast.
Jag kommer förmodligen ta en massa öl förmycket för att stå ut med musiken...så det hela lär ju sluta med att jag står i mitten av dansgolvet (ej på borden då jag kan ha svårt med höjder) och utför en finsktango till Abba.

Nu ska jag sova lite. Har ett jobb att sköta inatt.

blabla hejdå

Ice age

Ni tror att ni hart kallt uppe i schtockholm, well think again. Kallare här nere dårå. Är me jonas på jobb, jag gav upp för 1h sen o satte mig i bilen. Jonas fick sätta igång värmen också. Han meckar jag gör ingenting. Nyss var det en gubbe som körde en truck genom en garage-liknande dörr och jag fick mig ett gott skratt. Hoppas det inte hördes up. Han verkar ju livsfarlig. Aja, ska väl se upptagen ut, man vill ju inte att grabbarna/gubbarna ska tro att man är en lat, blond, mössbeklädd, frusen bebis. När man e viking! (Me lite handikapp o spec behov - som VÄRME)

RSS 2.0