Lättja ala gbg

Tror ni jag mådde bra igår ellah? Jonas o öl med fotboll, matcherna va ganska fattiga med tanke på lagen...barca mötte ett rysslag o man.uni mötte valencia. Händelsesnålt i båda. Nu ligger jag i soffan o njuter av att kunna se på ALLA kanaler som finns! Wohaa! Herrn är och jobbar...jag e så lat o när ett sånt här kanalutbud finns kan det inte bli annat än soffläge jue!! Talk later biiatches!

On le train..

Tjoho! Sitter på tåg 101 mot götet. Åker baklänges (fräckt va?) O har en tjej i min egen ålder bröve mig. Ingen stink arne, fjortis hedda el klimakteriekossan gunvor...ha! Dryga 2h kvar o jag tröttnade för exakt 1h 46min sen. Väl i götet möts jag upp av en annan Anna för div bus innan Jonas behagar återvända från jobbet hans. Jag e vrålhungrig, men kan fan inte fläska i mig mer...hon bröve lär ju tro att jag har nån störning hahaha. Jag kan kräkas upp på'na o kalla det bulemi? Näärå, inte skämta om sånt. Eller jo fressten: HAHAHA!! Oh vad jag är skoj! Ha en bra onsdag mansläktet. I know i will. Küss

Sept. 28, 2010

Skulle min katt ha ett yrke så skulle hon vara överbetald diva.
Hon är bortskämd som tusan och domderar som om hon ägde ALLT i denna värld.
DET har hon INTE ifrån mig.

Hon är ju ändå en "europé", renrasig som fan. Hon måste va stolt eller nåt?
HAHA.
Vikingarna var tydligen bland dom första att sno med sig rasen över haven till Svea Rike...
EN VÄRSTING KATT!

Wilmas morgon kan se ut såhär.

04.00 vakna och väcka matte bara för att hon måste veta att jag finns.
04.15 bräka som en brunstig get så matte fattar att jag vill ut.
- gå fram till dörren "UUÄÄÄÄÄÄÄ". Matte öppnar och jag väljer att rusa in till sängen och lägga mig vid kudden.
Varmt där.
Är det blåsigt, kallt eller regningt så går man väl fö fan inte ut?!
06.00 Väcka matte igen, nu är jag "hungrig". Egentligen vill jag bara veta att det finns mer mat, utifall att jag äter upp det som ligger i skålen..
08.00 Nu tycker jag att matte får vakna, daska tassen i ansiktet några gånger brukar hjälpa....får jag ingen reaktion så sätter jag mig vid mattes ena öra och bräker en stund.
08.15 Jag tar några varv på hallmattan och vässar klorna lite. Putsar pälsen.
08.19 OJE EN FLUGA!
08.30 UTTRÅKAD nu får hon fan stiga opp! Hoppa upp i sängen och leka kattunge är det starkaste vapnet.
Matte tycker jag är söt och gullar med mig.
08.40 Somnar på mattes arm.
10.00 Matte har gått upp utan mig! Jag rusar ut i köket för att kontrollera att maten finns kvar.
10.03 Nu vill jag gå ut på riktigt. Men altan dörren måste stå öppen så jag kan rusa in när jag bajsat och kissat i rabatten.
10.10 KLAR! Matte är tråkig och sitter stilla stirrandes på en låda...Lägg uppmärksamheten på mig istället.. Jag bräker lite extra och stryker mig mot mattes ben, lägger mig på rygg och rullar runt...vankar fram och tillbaka, sätter mig på behörigt avstånd och stirrar ut matte, så pass så hon fattar att jag vill ha ny mat!
10.20 MOT KÖKET!!! Hittade mitt garnnystan på vägen som jag slängde in i väggen med vänster tass.
10.40 Mätt och belåten. Putsa pälsen.
10.41 KLAPPA MIG DÅÅÅÅÅÅÅ
10.50-11.15 Jag letar efter nåt som inte finns.
11.30 Dags att putsa pälsen!
12.00 Matte läser tidning, dags att lägga mig i mitten av den och kräva uppmärksamhet.

Sept. 27, 2010

Det är ingen hitt att jobba 21.15 - 12.00. Sova drygt 3 timmar för att vakna och känna att intelligensnivån är som bland normala människor?! Holy crap vad jag är seg i huvudet!

Sömnbrist är bland det värsta jag vet.
Humöret hålls uppe med radiosporten, kommentatoren för Halmstad - Gävle (1-1 för tillfället) står typ i publikhavet och rapporterar. Man hör en gubbe som skriker obscenta ord rakt i mikrofonen.
"Fitta" "Amen din jävla...vad i helvete gör du domarjävel!!??"

Kul.

Nu är jag iaf ledig en vecka. På onsdag blir det Gööteboorrrgggg och Jonas och en MASSA sport.
Arsenal spelar mot Chelsea på söndag!!! Uuuuuuuu liksom!!

Ni får la ursäkta om inlägget har avsaknad av relevanta, typ hela meningar eller bara osammahängande grejjer - min cortex a.k.a hjärnbark är urfunktion.

Buppelibupp!

En annan nyhet är att jag kan sluta plugga psykologi. Mitt betyg från gymnasiet gäller. Synd att jag hann göra 3/5 avsnitt/uppsatser bara... fan. Slösat dyrbara timmar av mitt liv liksom, otaliga tv program jag inte kunna sett för att jag suttit och pluggat!!! FAN!



Sept. 24, 2010

God kväller.

Johan informerade mig om att Corey gjort en låt om världens bästaste Anna :



Dags att rulla te jobb!!

Sept. 23, 2010

Fan vad jag fryser hörrni!
Fryser på insidan liksom. Kan inte få upp värmen. Tråk dag idag. Inte ens pluggandet har gjort mig på riktigt bra humör. Då är det illa.
SKa jobba nu i helgen så jag ska vända på dygnet, "sova tills jag vaknar och sen sova lite till" var planen. MEEEEN självklart somnade jag som ett barn i går kväll vid elva och vaknade pigg som en spigg klocan NOLLÅTTA.
Försökte ligga och dra mig men fick mest myrkrypningar i kroppen. Så nu sitter jag och dricker kaffe för att hålla mig vaken tills åtminnstånne 04 imorgon bitti.

OCH INGEN ATT LEKA MED!

Nu måste jag gör nåt av nytta....typ..

Haha underbart!


Sept. 21, 2010

För er som känner mig allra bäst vet ju att jag är en organiserad männiksa med ett jävla stort kontrollbehov.
Ikväll har jag beställt en enkel biljett ner till Jonas. DET NI!!
"Ahhhmen va fan, det är väl ingenting" tänker ni, men det skiter jag i för nu handlar det om mig.
Och JO det är en ganska så stor grej att inte boka hemresan innan man far.
Für mich.

95 spänn kostade det också. Fast självklart är han ju värd mer.

Imorgon är det planeringsdag med jobbet, JAGHATARDET! Jag måste nämligen upp så jefla tidigt. Bussen går utanför jobbet 07.30. Då slutar jag oftast... Usch.

Tvättat har jag gjort ikväll...
Det är jobbigt att jobba natt nu när det går mot mörkare tider. Om ni som har dagsarbeten tycker ni är trötta och skit så fatta hur man känner sig när man bara ser mörkret. Det är tröööögt.
Men det är ändå denna årstid som jag trivs bäst med. "the darker the better" heter det jue!!
Fick toppbetyg på uppsatsen också...trevligt värre. Ena läraren tyckte jag hade mkt god kunskap i Psykologi, mja det är ju inte så jefla konstigt eftersom jag redan läst kursen en gång. Men det fattar dom inte...även fast jag påpekat det hela 2ggr. SÅÅÅÅÅÅ jag kan ju fortsätta briljera. Det är jag bra på.
Positivt och negativt.


Påven har vart på besök i Storbritannien!



Aadjöö!


Sept. 20, 2010

Nyss hemkommen från uno, har bevittnat SD's framgång, vilket är både skrämmande och beklagligt. Nu ska jag försöka sova med den vetskapen. Ska ha hantverkar besök om ett par timmar, har haft en bra helg, är i behov av sömn dock. Så go natt va fan.

Sept. 18, 2010

Helt ledbruten vaknade jag 03.30 inatt och har inte somnat om än.
Dessutom har jag haft en katt som använd mig som nåldyna för att vässa klorna lite...
Imorse såg jag på ännu en partidebatt...det var en tant som seriöst hade ett plakat hon höll framför sig med namnet "Göran Hägglund" på och en massa hjärtan, ungefär som det var på BSB tiden. Sorgligt nog stod hon 1 meter ifrån denna underliga karl...så hon nästan körde upp plakatet i ansiktet på honom..

Ikväll ska jag umgås med Thünderpussy och Kat von P, sucha looong time ago!
GODDAMMIT!

Sept. 17, 2010

Halloj!
Idag har jag sovit bort hela dagen. Tråkigt värre eftersom jag hade skitmycket att göra.
Men men. Jag är inte bättre än vad jag gör mig...(sovandes?).
En lugn fredag...ligger i en obekväm tältsäng hos moran..förväntar mig kaffe på tältsängen!!

Vuxenpoäng som e hemma en festkväll....iof så var det INGEN som ville göra nå så att säga...
Nu ska jag avlida i sviterna av den böjda ryggen jag får av denna "säng".
Tjo och tjimm, superlimmmmmm


Sept. 15, 2010

Fan va skönt det var att jobba inatt. Tiden gick dock jävligt sakta men jag hade så kul och var på ett hejdundrandes humör, det får jag tacka Jonas för. Han har den inverkan på mig.

Just nu sitter jag hos bästaste Sid och tittar på när hon äter hamburgare.
Jag tar en kaffe. Ingen bantning utan jag ska in och fixa ihop käk snart.

Fixat biljetter till Stone Sour också. Nedrans kul ska det bli!! Han är ju förträfflig den karln, Corey.
Sa jag att jag hade vart och röstat också?? Jomenvisst tammefan, förtidsröstat.
Gäller att ha framförhållning!
Rätt parti röstade jag på också (höhö).

För er alla som inte sett "Elfte Timmen"  - GÖR DET. Såg några avsnitt hemma hos Uno och det var guld!

Nu ska jag återgå till Sid och hennes hamburgare!
Küss!

Sept. 14, 2010

Aaa tjena fan... Ska i förbi farten slänga upp ett par bilden från de senaste 2 veckorna..

Här är vi ute på sjön dårååå


Detta äro utanför Jönköping vid Brahehus(eller typ så) en vacker solnedgång...



Jonas som rullar ett klot


Ute vid Fjärås Bräcka var vi en snabbis och vandrade bland fårskitar.



Marstrand..



Här är nåt bra band som spelade på Solnas Dag...




Här är min "Tag" jag lämnade efter mig på en lokalkrog i Solna...(oroa er inte det är med vattenlöslig kajal)


Mycket som hänt det senaste veckora. Pluggar igen iallafall... Skönt det.
Tillbaka på jobbet också.
Hostan sitter i som vanligt haha. typ 3:dje månaden  nu...
Aja, allt för nu. Over and out!


RSS 2.0