tragiskt

hoppar mellan olika bloggar och hamnar hos lille Viktor som för bara ett par dagar sedan förlorade sin kamp mot cancern. Letar vidare och fäster blicken på en rubrik som lyder "gud botar cancer på bara några dagar".
Inger Johansson är kristdemokrat och tror helt allvarligt på det. Sen är det nån som är slut i huvet och har kommenterat hennes gudomliga inlägg så här fint
 "..även skamliga sjukdomar, som homosexualitet, kan botas om man öppnar sig för Hans Härlighet. Det var en tid för många år sedan som jag fick en lätt släng, men jag bad och fastade, och nu är jag frisk igen!"
 - va fan ääär detta?!


Så om man drabbas av cancer och som i lille Viktors fall och dör innan man fyllt 2år  får man skylla sig själv eftersom han inte bad/tog emot gud. Eller är det hans föräldrar som "bär skulden" om dom nu inte tagit emot Gud och hans härlighet. 
Blir arg och ledsen. Så enkelt är det ändå inte. Hur många tusentals människor världen runt har inte bett eller skrikigt Guds namn i förtvivlan över sin sjukdom/livsituation....Vänd sig till Gud för trygghet och om ett evigt liv, smärtfritt liv, men ändå dött i ångest och oundviklig outhärdlig smärta - ensamma.
Var dom inte viktiga nog för att ta del av den helande härligheten?

usch.
Jag försöker förstå hur det måste vara att leva sitt liv genom nån annan. Men jag kan inte föreställa mig eller ens greppa tanken över att vara troende på det viset.

Så vill hans härlighet mig någonting så förmodar jag att han vet vart jag bor, Det är lättare att han letar reda på mig än att jag ska fumla runt och hitta honom bland alla andra gudar och heligheter.



Tschüss

Kommentarer
Postat av: Jenny and the Sunshineband aka. Thunderpussy

Ja, nog fan är det tragistk allt, jag har ingen aning om hur troende tänker... jag känner en snubbe som är troende och han ska alltid försöka få en att "vända sig" till Honom... och nej jag blir int klok...stackars lille Viktor som inte klarade sig säger jag!

2009-04-20 @ 11:49:43
URL: http://jennyandthesunshineband.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0