Kontaktannonser

Inge illa menat åt er som lagt ut en annons eller 37 men vissa som skriver in är ju dömda till evig ensamhet,
tänkte radda upp några exempel jag hittade när jag (lus)läste i DN...

Man söker kvinna:

" Isklimp söker mörk snöflinga för att tillsammans töa till våren, plocka blommor och bada i vin och evig lycka
och sen skratta ihjäl oss till månens dans över en somrig himmel, en ekorre sjunger tyst.
"

 - Va? Varför lägger han in en hel prosa, som dessutom inte make sence så att säga. Jag undrar vad ekorren sjunger tyst om. Och varför är månen så lustig? Och dansar månen?


"Kärleksfull, omtänksam, trygg och lugn, rök- spritfri, ekonomisk oberoende, egen företagare med villa söker en kvinna, gärna invandrare, som är huslig, ambitiös och flyttbar. Intressen: dans, resor, hav och hemliv. "

 - Öhm...ekonomiskt oberoende = Firman går inte alls bra, finns inga pengar, därav inte beroendet av dom.
sen att snubben vill ha en kvinna som är "flyttbar".

Sen lärser jag vidare till EFTERLYSNINGARNA. Dom är också lite komiska. Där kan det stå att "jenny söker killen som bar vit keps på berns lördagen den 9:e december" - jahaajajust de, det var ju han det ja...

" Du, Thomas, vi träffades på Reisens pianobar i slutet av nittiotalet, du bodde då på söder i sthlm, om du läser detta hör av dig. "
 - ..90-talet?

" Julnattsmässan i strängnäs. Du som tyckte om min dräckt och fick mig att tänka osakrala tankar. Det var magiskt och jag tänker än, vill träffa dig! "
 - Orgie i kyrkan garanterat.

Sen tycker jag det är kul att alla kallar sig för "sprallig kille 78 år", "kul tjej på 65 år".

Tråkigt är dock att när jag studerar "kvinnor söker män" så är 98% av annonserna påbörjade såhär:
"Änka söker" eller "ungdomlig och levnadsglad änka".


                                                                             .  .    .   .  .   .   .   .  .   .


" snart 25 årig allvetare som aldrig har fel, usel snuskig humor och ett jävla morgon humör söker dig som kan stå ut med spontana brottningsmatcher, klarar en helkväll (alkohol inkluderat), är känslomässigt handikappad, och som njuter av en riktigt bra fotbollsmatch, hatar bio SAMT  lyssnar på bra jävla hård musik, hör av dig isåfall " // IOWA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0