Dec. 31, 2011

Jahopp. sista dygnet på året. Känns inget speciellt alls.Typ som en lördag?

Natt 1/3 är det iallafall och det rullar på.
Vi firade nyår i onsdags på Anchor med middag och en massor med öl! Gott och välbehövt!
Jag ska iof fira nyår igen, i China Country ...


Moi är mycket nöjd över mina julklappar också. ALLT kommer väl till användning. Bla bla bla...
Jag har fortfarande inte fått nån jefla respons över vad jag bör ha med mig till andra sidan jorden...

ja, tackar för detta året då, alla nära och ack så kära kamrater.
Det är med glädje jag ser fram emot ytterligare ett år med er vördnad...ha, ok vänskap.
" Dä ä int lätt att va ödmjuuuk..."
Just därför har jag knåpat ihop ett litet "tal"...inte mina vanliga tal på 45 minuter utan bara ett par rader som kan läsas med skrattet närliggandes eller på gravallvar. Jag skiter i vilket:

*harkel*

Först måste jag ställa mig frågan hur fan jag fått så många olika kamrater i min närhet.
Det finns inte en som är lik den andra varken på ut eller insidan. Ombyte förnöjer.
Även om jag många gånger säger det med tankeöverföring och det inte hörs så håller jag av er alla.
Mycket varmt och kärt om det annars så ganska frusna hjärtat.
Det finns inge bättre än att få skratta åt eller med er. Vänskapen åldras inte.
För det måste ju betyda någonting när man inte setts på en vecka eller mer, och man känner en viss saknad gro i ena hörnet av den högra kammaren i ens hjärta.
Och vissa stunder då man bara vill frysa nuet för att man vill ha sina kamrater vid sin sida, så man kan uppleva det hela tillsammans.
Eller att man i en viss situation som inte känns så jefla bekväm, kan tänka "hur skulle karmat göra"?
Och komma till insikt med saker och ting på ett lättare sätt.

Dock är det en sak som är jobbigt med er kamrater - och det är att det inte finns mer än 1 (!!) som är sportintresserad! What happened there liksom?

Jag har fått lära mig vara ödmjuk, en bättre lyssnare, ärligare och framförallt mer avslappnad tack vare er.

Jag ser oss alla som en liten muppsamling superhjältar. Alla bidrar med sin "speciallitet".
( jag är ju självklart Batman...)

Nämen va fan, ni fattar vad jag vill förmedla;
-det finns ingenting så värdefullt i mitt liv som eran vänskap.


Hoppas alla får en skön kväll....skänk mig en tanke som jobbar och går av på måndag morgon, (int alls bitter..)

Rövkläm
// Iowa


Kommentarer
Postat av: Foxylady

åh det där gjorde du bra minsann...fint skrivet så att man blir rörd. Kram

2012-01-01 @ 12:42:30
URL: http://alskadehundar.blogspot.se
Postat av: jonossi

Fint tal babe! Du bör ta med dig tandkräm, pengar, pass o lite kläder så blir de nog bra ska du se :) Pöss!!

2012-01-04 @ 14:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0