Maj. 31, 2011

Idag trodde jag att jag sku jobba xtra mellan 13.45-16.00, sååååå jag gick te jobbet och 2 minuter över 14 drar brandlarmet igång. Jiihoo! Jag och kära arb.kamraten Jacob konstanterar att "elden är lös" iallafall enligt brandtavlan. Jag skickades ner mot branden (varför jag liksom) och såg rökutvecklingen.
Gick upp igen och sa att det var fullt med rök i korridoren på plan 0.

Dock fanns det saker som gjorde mig en aningens misstänksam:
1. Brandmästarens bil stod parkad utanför entrén.
2. INGEN visste vad jag skulle vara eller varför jag var där, stod ej uppskriven i schema pärmen.
3. Hörde i förbifarten att vaktis var med brandis nere i "korridoren" på plan 0.
4. "brandröken" var vit, och visst, en elektrisk brand kan ge vit rökutv. Men inte så mycket vid rök som jag såg.
Plus att "röken" verkade ha sladd..eller va kopplad till en sladd.
5. VARFÖR ringer mitt jobb på en fredag morgon och frågar om jag kan vara på plats en måndag eftermiddag?
(det brukar handla om 1-2 timmars varsel annars.)

SÅ när jag la ihop det ena mä det andra så fattade jag att det rörde sig av en brandövning.

När alla samlats så fick vi umgås med brandmännen, kände igen en del från tidigare utbildningar.
Kul att ses igen! Inga ungkarlar direkt med trevliga satar! Praktiska övningar bjöds det på - tyvärr ingen som hade en riktig brandman man fick öva på utan en docka...men men.

Nu ska jag bara ta mig igenom dom restrerande 2 timmarna här på jobbet...sen får vi fan se om jag orkar mig mot DS för sol...

Öh har jag sagt också att jag är finnished med skolan? Tyvärr ska det vara avslutning den 9:onde och då är jag hos Göte!! Bättre det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0