sjukstuga

Här är det fortfarande sjukt må jag säga.
Längesen jag var så här nere. Fan.
Aja, i helgen har det inte hänt så mycket...mest vila och film tittande i sängen.
Igår köpte jag iof ett 1000 bitars pussel som jag la ut på mindre än 8 timmar..så mycket fritid har jag.
Så nu har jag pajj rygg också...
Kokat ärtsoppa har jag gjort också.
 
Jag vill bli frisk nu så¨jag kan jobba och träffa Cat Von P, Wasa och lille Jack!! (så jag kan lämna över min och Jonossis gåvor).

Enligt läkaren ( som f.ö tömde mig på blod i hopp pm att hitta felet på mig) så måste jag ta det lugnt i minst 2 veckor. Men hon sjukskrev mig icke, och då undrar man ju hur fan hon tror att vården ser ut - om jag ska ta det lugnt så ska jag abslut INTE jobba ALLS.
Så jag dumförklarade henne och har sedan dess surat. Typ....kanske inte riktigt med ändå.

I lördags på buss 524 fr UpplVäsby tjuvläste jag över en gubbes axel ...ett brev han fått.
Iallafall. I detta brev som var skrivet till "goda kristna bröder och systrar" togs det upp det mångkulturella Sverige och hur förfärligt det är att man måste skämmas över att vara kristen i dagens Sverige.
Hur dennes nästående blivit trakasserade pga julstjärna i fönstret och blivit kallad rasist då hen sjöng kristna psalmer osv osv.
Ett jävla tjat helt enkelt!!!
Aja, hela detta brev var ett enda stort varande sår egentligen från en rädd och okunnig person...

Jag tyckte det var roligt för att jag aldrig behöver oroa mig på samma sätt som den kristna hen människan då jag inte har en tro på nå icke existerande.
Jag tyckte det var roligt eftersom jag återigen fick mina åsikter bekräftade att man bör skrota religion överhuvudtaget.

Lite synd tyckte jag allt om hen också.
FÖr den som tycker att det var förkastligt att jag läste över axeln så var det bakvänt genom spegelbilden i bussfönstret - så egentligen lästes det ej rakt av - plus att det var en liten utmaning att snabbt läsa baklänges och bakvänt. Very nice.
 
Skitdetsamma, den berättelsen var bara till för utfyllnad. Nu tebax till soffläge.

Frekkin ärtsoppa!!!
 
PYYZZZEEEL!
 
nu skiter vi i det här va?
 
 

Kommentarer
Postat av: CrazyoldCatlady

Alltid lustigt över hur doktorer resonerar över "ta det lugnt".
"Ta det lugnt" och "undersköterska" är går liksom inte ihop.

Krya på dig!

2012-10-15 @ 11:43:21
URL: http://crazyoldcatlady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0