Examen!

Hej och hallå.
Idag har jag tagit examen. Så nu är jag mkt smart. Eller ännu smartare rättare sagt.

Klockan 09.00 skulle jag befinna mig på skolan för att få mitt slutbetyg.
Jag hade förväntat mig att hon skulle prisa mig till gudarna för att jag är så bra och otroligt duktig.
Hon sa bara: Du får högsta betyg i slutbetyg.
Sen började hon snacka om framtiden och jag berättade om mina planer på att forska inom geriatriken.
"mycket bra" tyckte hon och la till att "i norge får man alltid jobb"
NORGE?! Vem fan vill jobba i norge? Bättre betalt inom vården - men NORGE?!

Jag skiter i Norge.

Sen fick jag gå hem tomhänt eftersom betygen leverars med posten i januari. Klockan 12.30 skulle man vara tillbaka på skolan för att äta formell examen-lunch med läraren och verksamhets cheferna.
Jag hade fått i uppdrag att hålla tal från oss alla i klassen vilket jag gnuggade händerna för och hade planerat ett fint och jättebra tal.
Lunchen bestod av creme-fraiche gegga med ost på en lax bit, saffransris (det är jul) kokta grönsaker och fräscha sådana. Smakade bra. Glass med hallonsås till efterrätt.
Sedan var det dags för cheferna att berätta hur stolta dom är äver oss som tagit examen.
Min kära chef började. Hon är ball. hon är bäst ska tilläggas. Vilken kvinna.
Iallafall hon sa att hon var stolt över att få jobba med mig och att hon uppskattar allt jag gör och att hon ser fram emot mina förändringar inom verksamheten. Sen fick jag en stooooor bukett fina blommor. Och en kram.
Tack Tack.

Sen höll verksamhetscheferna tal till läraren vi haft och när det var klart så reste jag på mig, jag hade då glömt allt jag skulle säga och fick impovisera:

" Barbro (läraren), Jag kan bara understryka vad förgående talare just sagt, du är en otroligt bra lärare men också en fantastisk människa. Jag talar för alla när jag säger att vi inspirerats och växt av att haft dig som lärare.
Det har varit en ära att få lära känna dig. Tack för allt!"


Det lät väl bra?

Sen vart det kramkalas och alla tyckte det var synd att vi skulle splittras, Barbro menade på att det var trist för att vi var hennes sista klass hon skulle undervisa. Alla skakade lite sorgset på huvet, tillochmed jag.
Men när hon sen informerade om att hon skulle spendera två månader i medelhavet så släppte den känslan helt.

Så nu sitter jag här och har bara mitt jobb att luta mig på.

Nya friska tag i januari dock. Då ska jag vara projektledare och webb-utvecklare.
Längtar redan.
MEEEEEEEEEEEER KUNSKAAAAAAAAAAAAAAAAAP!!!!

Tröttna aldrig mina vänner.

Höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0