Tisdag 25/9

Nyvaken och ont i huvudet, en täppt näsborre...ett svullet knä..en bröstkorg som värker. Tror kanske att det är en förkylning på g?

Annars då? Tittar på Bones...tar en stor kaffe och försöker skaka av mig symtomen...
Bara en natt kvar..sen ledig i 2 dygn för att jobba tre igen.
Kul vecka? Näää inte precis va. Men nästa tisdag drar jag ner till Götet för lite mini semester under min lediga vecka. JOnossi är nämligen hemma från och med Lördag.

Back to Bones!

Måndag 17/9

måndag...ja vad fan ska man säga liksom? Jag har i princip legat hela dagen med en jäla huvudvärk. Var ute och kastade two stinkin soppåsar...tog emot posten...kollat på "Bones".
Givande dag med andra ord. Beställt biljetter ner och hem från GBG har jag hunnit göra också.
Kokat rödbetor.

I min mottagna post låg det ett paket från CDON och jag blev glad i ögat av det.
Alltid en skitbra idé att sitta och beställa hem produkter mitt i natten...eller snarare 04 på morgonen...man tänker så logiskt då...

IALLAFALL det som damp ner i lådan var Änglar och demoner, DaVinci koden, Delicatessen och The Rite.
Bara för att det kändes bra just då liksom.

Inatt ska jag iallafall hålla mig vaken så varför inte kolla igenom dom filmerna så har man det överstökat också.

3 nätter stundar, går av på fredag och jag hoppas då att jag ska få se uderverket som Cat Von P och Wasa skapat i deras "Workshop".
På lördag ska vi fira en kär vän och tillika arbetskamrat som fyller jämna år!
Ha! Gamle skrutten! KOlla vad jag hittade i datorn. Min älskade livskamrat Pelle.
Pelle blev dryga 18 år gammal. DIE ÜBER KATZE.
Die Katze hann känna honom i några år...två tror jag det va.
Hon har säkert lärt sig mycket av honom, typ alla dödliga kampkickar och klös grejjor och sådär.


Pelle fick jag äran att känna i 18 år. Pappa fick jag äran att känna i 23 år.
Båda kände mig lika bra sku jag vilja säga. Mina 2 karlar i livet som alltid fanns där för mig.

Ibland önskar jag att jag vore lite mer känslomässig så jag liksom kan förmedla hur det känns inombords.
Men det går liksom inte. Så fort jag känner att den där klumpen, you know..the klump in the gut that works its way up to your throat - kommer så sköljs alla känslorna bort och jag känner mig nollställd.Tom. Emty.

Jag har lätt att beskriva ikring allting med inte själva kärnan.

Jag sörjer varje dag ska ni veta. Jag saknar varje dag. Jag har värk inombords varje dag.
 
Jag kan avleda känslor väldigt lätt. DIstansera mig utan problem. Ibland måste jag ut för att se eller träffa människor för att kolla om jag har känslorna "kvar"...förstår ni? Alltså kolla om jag fortfarande kan bli glad av att se ett familiärt ansikte.
För jag vill inte bli känslokall. Det är ju inge kul.
Värst av allt är kanske att andra uppfattar en som "en som inte vill prata känslor" men det göra jag gärna. Bara någon visar ett intresse eller frågar...
Jag är ju inte gjort av sten. Inte ens kartong. Jag blöder jag med. Och blöder jag så svimmar jag för jag klarar inte av att se mitt eget blod (mens ej inräknat)

Men så i lördags stannade världen en aning då den vackraste ungen kom ut i verklighetens kyla och jag blev så glad!! Glad för att allt hade gått bra, de mådde bra men också för att jag kom på mig själv med tårar rinnande längst mina kinder.
Den enorma lycka jag kände kunde jag inte beskriva för mig själv ens, så mitt psyke reagerade på autopilot och jag grät.
Det är nog en bra bit kvar tills jag har avsaknad av känslor. Även om jag känner mig bedövad ibland.
I´m just human i guess. Ibland behövs det lite perspektiv i sfären.
When it all comes down to it så blir jag glad över att tänka på alla fina människor jag har i min lilla sfär,
Som accepterar mig för den jag är och inte ställer massa frågor kring mina val i livet eller ställer några krav på mig.
Där Iowa får vara Anna och Anna får vara Iowa. Där riktig kärlek blommar.
Där den där elden som aldrig kan dö ut brinner sig starkare och starkare, och på nåt vis sprider mer ljus omkring sig än vad möjligt ääääääääääääär - i min svartvita tillvaro.
Där vi är tillsammans fast vi har avstånd. Och där ingen åsikt eller yttre är den andra lik.
Där vi går igenom faser och utmaningar men tänker på varandra.
Där vi sjunger trollhammaren i kör.
DÄR är mitt hjärta och min familj.

God kväller mina vänner. Och tack.

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!

"Vår" Bebis har hittat ut!!
Cat Von P och Wasa är föräldrar. Jag är så lycklig!
Nu blir det bubbel för hela slanten!
Välkommen till oss efterlängtade unge!!

 

Lördag 15/9

Igår kväll åkte Cat Von P och Wasa mot ds för att påbörja uppdraget "ta hem bebis".
De är fortfarande kvar. Jag kunde INTE sova inatt kan jag säga...Går runt som om det är jag som ska få barn.

Väntar med spänning på någon form av information!!!
Jag köpte alco free skumpa att fira med...när bebis väl tittar ut.

Iövrigt så har jag tränat idag, målat, kladdat ner mig, kollat på tv...
Imorrn ska jag träffa Uno!
 
 
Men först ska jag trycka i min kinesmat. Wokade grönsaker och stekta nudlar till det tack.

Kom nu bebisen!! KOM!!

Torsdag 13/9

Hello. Jag är trött. Igår gjorde jag dubbelpass...jag hade tråkigt. Så både kl 11 och 19 var jag på plats och muppade mig på le gym. Jag och spännis Kalle med hans kompis spännis Oscar.
Idag har jag träffat mina fina arbetskamrater (nattisarna) och ätit gott (potatisgratäng och sallad, eftersom jag misstog "fetabiffar" för vegobiffar. MEEEN det var skitgott...iallafall..)Till det drack jag 1½ liter vatten. Och äckligt kaffe.
 
Efter 4 timmar av skratt så drog jag mot träningslokalen och repade av 1h 40 minuter. 30min springandes eller vad fan det kallas på crosstrainern, jag slutade när min vänstra fot domnade bort.
Styrka och balans/stabilitet fick 1h av mitt liv idag.
Trodde jag sträckt mig vä baksida lår, men efter lite streeetch så passerade den känslan.
DOCK har jag en svullen högerfot. Och satans ont UNDER foten. Liksom trampdynan vid tårna...Faaen vad det gör ont. Svårt att gå you know.

Imorgon är det iaf på´t igen dock inte lika intense men man kan ju träna annat än ben...

Slut är jag iallfall och längtar efter sömn och frukosten med morgonkaffet imorrnbitti..
KANSKE att jag har turen med mig och får träffa mina kära vänner Cat Von P och Thünderpussy!!

Nu ska jag glo lite på ett av mina abosluta favoritprogram ever : Road Wars, samt avsluta målningen jag påbörjade igår. Sen sova. MMmmmmmm söööömn!!
 
 

Tisdag 11/9

Ja..dagen började väldigt tidigt...klockan 03.15 för att vara exakt.
Jag åt lite frukost vid 04 och satt sedan och ritade/målade samtidigt som jag drog av ett par avsnitt av "Medical Detectives". Sid och jag planerade att dra till stan på förmiddagen, och mycket riktigt, vid 11.21 gick tåget från stationen.
Väl i stan strosade vi runt i jakt på skor till Sid. HOn hittade 2 par och var mkt nöjd. Ner till Blue Fox och rotade runt lite, hoppade in och ut ur diverse olika affärer och slutade upp på Café Nova i Gamla Stan.
Mycket gott fika iallfall och efter det vandrade vi mot Tbanan och påbörjade resan hemåt.
Hemma till 17 tiden ungefär. Jag var TRÖTT, då jag redan vart vaken i 14 timmar...en stor kaffe och en vila på 15 minuter för att sedan packa träningsväskan och knata ner och göra av med energi och låta musklerna svälla lite.

Herregud va lätt träningen gick, så jag lade på några kilo här och där utan problem.
Gladast blev jag väl över de +20 kg till  jag kunde lyfta utan problem. Så 20 extra kilo innebär ett pb. Skoj.
På väg hem höll jag på att säcka ihop några gånger, men va fan, benen var som gelé...förståerligt.
 
Väl hemma blev det vego ravioli med rivna morötter, bönor, vitlöksklyftor och soltorkade tomater.
Känner mig försvånandsvärt pigg, vaken i 18 timmar nu, med fysiska aktiviteter...
HOPPAS bara jag får sova tills 08 imorgon bitti! Och inte vaknar vid 02-03.

Ja, så duktig har jag varit idag. Roligt att se att träningen ger resultat då det ploppar upp en ruta eller två här och konturer på armar och ben är mer och mer tydliga!!
Im going for the Hulk,

Nu sku jag vilja ha en kaffe men det är ju uteslutet. Men kanske att jag tar och målar lite igen då. Skön avkoppling.
Imorgon ska jag förbi jobbet och fixa lite. Kanske baka en aning också?
God kväller min vänner.
 

Måndag 10/9

FY fan, allt jag skrev försvann när jag ksulle spara och publicera.
AMEN HUR KUL ÄR DET PÅ EN SKALA?!

Jag hade iallafall raddat upp vad som skall hända i veckan(är långledig):

*Huvudstadsbesök ggr 2, en ång med Sid och en med Moran
*Träning ggr flera
*Träffa Cat Von P
*Möte med bossen
*Boka biljetter till GBG
*Träning...
*Bakning

Idag är det 8 dagar tills "Vår" bebis anländer till "våran familj"
Vad jag längtar. Lite nervös, mest förväntansfull, tänk att få lära känna denna lilla människa och följa resten av mitt liv. Lite läskigt också men mest en stor lycka!!
Bebis kommer att vara så bortskämd!! Och älskad!!
Det är fortfarande liiite svårt att fatta att Cat Von P och Wasa ska bli mamma och pappa inom 8 dagar.
Jag kommer nog fatta det hela när jag får se bebis live.
Jag jobbar på en speciell gåva också. Bebis ska ha det bästa!

SYnd att allt jag skrev innan försvann för jag orkar inte...kommer inte ihåg vad som stod..
Så jaa...Hej så länge!!
 

September!

Det går undan på året!!
 
Idag och massor av dagar tillbaka har jag spenderat på gymmet svettandes...flåsa gör jag inte så mycket..
Idag tog jag PB i benpress utan att märka det...sånt är ju kul.
PB på sittande rodd också med 30kg. Nice.
Armarna har vuxit och stora muskler bor numera där inne. Så snyggt.
Låren också. Köttiga och sega av musker. Precis som en köttbit man icke ska äta.

Mår som bäst när jag är där och tränar mina små övningar, börjar även märka en massa försbättringar i balans/stabilitet tack vare alla "mupp"övningar med bollar, vikter och snören.
Mucho nice.

Jag vill egentligen inte göra nå annat än att jobba, sova, äta och träna. Det hade varit helt perfekt!
Tyvärr för jag endast träna 4/7 dagar enligt PT:n,

I helgen stundar  jobb. Fredag, lördag och söndag. Sen ledig i en vecka...eller 9 dagar.
För övrigt så har dagen varit värdelös... Alltså, jag vaknade 03.40 pigg som fan. Åt frukost vid 06 tiden, lagom sömnig vid 08...satt och pillade med lite papper till 10.30 då jag åt lunch...sen kunde jag inte hålla mig vaken...somnade och vaknande till liv igen vid 16 tiden, upp fixa träningskläder, iväg och träna, sedan handla, hem och städa, duscha för att sedan laga mat och äntligen få i sig maten. Pastasallad med cashews..nu är klockan 22. och jag hoppas bara på att jag kan få sova under natten och inte somnar imorgon bitti.

Imorgon ska jag till jobbet och få lunch. Bästa T och P ska fixa så det ska grillas och äta god sallad - för min del.
Resten ska äta P´s underbara kyckling och potatissallad.
Jag bakade även idag. I brist på saker att göra liksom. Jag tycker om att baka men äter inte resultatet...så det ges bara bort. Så imorgon blir nån lycklig av mina kolakakor.
Vassegooooo.

.
Jag såg en jättebra dokumentär på DOX igår SNIGELPLANETEN
Mycket fin och gripande. Gjorde mina vardagsbekymmer någon mindre så att säga.
 
Hej!
 
 

RSS 2.0