Lördag hela dagen

Vart hos moramora(granmaa) och hjälp rota ur förrådet inför hennes flytt.
Det INSESTERADES på att allt skulle sorteras - trä där, plast här osv osv.
Självklart var min mora med också och pekade hit o dit. Eftersom jag ogärna höjer min röst till moramora så fick moran ta smällen.
När jag grävt och sorterat i en timme och precis börjar bli klar så bestämmer sig båda kvinnorna för att "köra allt till tippen" och då vart det onödigt att jag skulle sortera skiten. "amen va faaaan" sa jag och drog upp byxorna så brevinkastet försvann.

Nu sitter jag på Morans baksida med solskyddsfaktor 35 på huden. Gott när det är varm och soligt men inte lika gott med cancer.
Det vankas god mat och trevligt sällskap senare. Ska bli härrlich.

Det är jag värd. Alla gånger.

Idag är det förövrigt folkrace, Jaeger skall köra några varv på banan, han är duktig som fan, men har en speciallitet att volta. Så jag väntar med spänning på att få höra hur det gått.
Mer motor åt folket.

Hockey är det också ikväll....Svea Rike gegen Österrich.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0