*Urk*

Gjorde det STORA misstaget att bege mig ner på byn med moran för att handla julmat och sånt därna...HERREJESUAMALIA! Måste folk vara så efterblivna?
Tröga fanskap som ska stå och dividera om julkorven MITT I VÄGEN för oss andra.
Jag tog hjälp av en äldre dam, hon hade vagn, jag hade krigshumöret. Tillsammans plöjde vi i gångarna i jakt på det vi skulle ha.
Jag köpte, sallad, majs, gurka, tomat. paprika, mjölk och 5798 ton frukt.
Moran fick stå för den dyra julmaten.

Som vanligt när jag och moran är ute så råder det otroliga meningsskillnader och det resulterar oftast i en stor irritation. Idag gick det ganska smort faktiskt. Det var endast inne på alco-bolaget som moran Nääääästan tappade masken, då mina  öl RÅÅKADE hamna med hennes glögg och vin(fanns ingen såndär pinne att skilja dom åt). Då Jefllar " DET DÄR ÄR INTE MIIIIINAAAAAAA" Kassörskan såg rädd ut.

Nu springer moran runt här hemma hos sig. Jag börjar få panik över allt. Trettiotretusen frågor som moran har ang julklappsöppning, frukosttid imorgon, hemfärd imorgon kväll, ska jag gå ut, när ska jag gå ut osv osv.
*koppla bort*

" min hjärna är på off-mode - vänligen återkom måndag "

Jag gjorde som sagt ett julkort till Sid inatt. Jag hoppas inte hon är en hejjare på Latin för jag skrev på framsidan "memento mori" som är typ : "kom ihåg att du också ska dö"...KAN ju misstolkas...men men.
Hon vart glader iallafall..

Slagit in julklapps har jag gjort. GIck inge bra alls. Har ingen snitts whatsoever. Vem skulle hjälpa mig med ett finger liksom? Så det vart (som vanligt) ett paket gjort av tejp och en bit snöre *tadaa*

Min rygg är knäckt också. Nåt är helt gaalet mellan skulderbbladen och det ilar/strålar varmt och smärtfullt ner  mot ländryggen. Har intagit horisnontal läge.

En sånhärna skulle va underbart just nu :

googlebild

Adjö for now.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0