Allergisk!

Jag har vaknat 3 gånger under dagen av att jag inte kunnat andas och sen har mina luftvägar slemmat ihop helt och nysningar ekar i min lilla etta (som fortfarande inte har gardiner o sånt).
Jag och Jenny fick finfina liljor i lördags av Marie och Maria, men fy fan vad jag är allergisk. även fast jag försökte kväva blommorna i deras egen plast så vart det inge bättre, så nu har jag skeppat dom till moran som "Ääääälskar" liljor.
Blommor är fina men ska alltså inte lukta. Därför är tulpaner alltid bäst.
Tulpaner kan också vattnas med div olika drycker så som kaffe, sprit, saft osv. Stjälken kan missfärgas men det gör ju inge.

Förövrigt så har jag träffat Jenny och handlat samt lagat mat.
Jag hatar att handla, eller att vara bland massa folk på stora platser.
Man kan inte lita på nån och alla är emot en. Så jag hade (smart som jag e) skrivit upp vad exakt det var jag behövde och även i vilken ordning jag skulle plocka det så man slipper gå fram och tillbaka 37 gånger och fastna bakom Nettan med sina 3 småungar som har varsinn sån där liten djävulsvagn som de smäller av hälsenorna med, eller råka stöta i herr Arnold med alkisnäsan som ska läsa lusen av en,
eller sharkblasket Berit som har PMS och delar gärna med sig av det (jag VET att hon slemmar onödigt mkt i sharken) Eller varför inte överkåta Rickard som förföljer en mellan gångarna och ska "hjälpa" att ta ner ett satans pasta paket med sina klamydia-fingrar.
JAG OGILLAR ER ALLIHOPA.
Och en dag ska jag skriva en cynisk bok om hur ni påverkat mitt psyke negativt.
Håll till godo.
----
När jag Uno och badde var på nån liten klaustrofobisk pub i lördagsnatt så bad jag en snubbe bervid mig ta ett kort på oss tre. Självklart på engelska, för man vill ju inte att nån ska tro att man är från sthlm...tsss.

"Hi, could you take a picture of us?"
snubben svarar "SURE" och frågar var jag kommer ifrån...jag svarar:

"I'm from uptown New York, she's from New Jersey....and....he's from...Iran"

Ja jisses. Badde är absolut en av mina närmaste själar och min fantasi tog slut så jag drog till med hans ursprung...
I´ll make it up to you someother time sugar!!
                                                  

Grattis fressten Miss Annika, min kära kusin,  på din 25 års dag - igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0