Duktig flicka jag

Imorse gjorde jag min första inbakadefläta på mig själv - någonsin!
Nu kanske ni tycker att "det är väl inge" men det är det, eftersom jag aldrig lyckats förut, och vanlig fläta på sig själv är svårt nog.

Jag tycker om att härma dialekter. När nån pratar med dialekt så hänger jag inom en sekund på och pratar likadant. Personen blir irriterad för att han/hon tror jag driver med dom, men det gör jag inte, det är bara en störning jag har. När jag inte kan apa efter en dialekt så glider jag snabbt och automatiskt in på finlandsvenska och myser med det. 

Men mest tackar jag moran för alla ÄÄÄÄÄÄ jag missbrukar i mitt tal. 
"kan du hjälp määääääää"
"Nääää jag har precisss ätäääääää"
"Va ääää dääää määää däääää?"

Sen missbrukar jag även utalet "jåå". Som en norrlänning eller ålänning.

"jååå precis"

Jag älskar finlandssvenska!

"Jimmy sku gå å sätt på bastuu" hahaha

När jag var lite tyckte jag pappa var konstig som "tappade" bokstäver i sitt tal. "Båtn" , "Biln" ,"Huse" , "Kattn" osv osv.


Nu ska jag kok på kaffe. Gött med tungmetaller!

Höres!

Kommentarer
Postat av: Benjamin

haha, näe nu vart det fel Anna!



"Jimmy sku gå(å)sätt på bastun"



och sen skulle å:et kanske tas bort eftersom man inte uttalar det, eller det försvinner ihop med "gå" eller nåt.. svårt att skriva :P

Roliga minnen dock! :D Ha det bra!

2009-02-25 @ 18:27:04
URL: http://benassi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0