Feb. 13, 2010

Tjolahopp.
Vart på middag hos M. Är så mätt. Att jag aldrig kan sluta äta i tid. När maten bokstavligt talat börjar vandra upp igen - då tänker jag att det kanske är dags att ta ett brejk.
Så nu sitter jag här med kulmage och lätt illamående. Illamåendet kan iof ha med faktat att jag tvingats genomlida melodifestivalen. Tror fan det.
Eftersom min mora har nån anknytning till Dogges jävla band så skulle alla titta.
Det enda jag kunde tänka på under melodifestivalen var denna låt


Varför vet jag inte. Kanske för att jag är uppväxt med Jerry och div olika dansband/storband.
Min mora har inge intresse för musik, men farsan var gravt nersyltat i musikvärlden.
Av moran har jag ärvt sportintresset.

Så tack så jävla mycket Moran för min onaturliga kärlek till Tomas Brolin och tack så fan farsan för min ovillkorliga kärlek till W.Axl Rose.
Min farsa och jag hade många musikaliska stunder tillsammans. När han var yngre skrev han en hel del revyer åt folket ute på landsbyggden där han var uppväxt.
"Lyssna nu på trummorna hära...du hör att dom lägger själva grunden för musiken - ELLER HUR?! Du hör det va?"
Medans jag insisterade på att det var BASEN som ger musiken dess grund.
Detta var en evig diskussion vi hade. Bas eller trumma. Bas eller trumma. Det är fråga. Nån som vet?
Farsan tyckte om Elvis men erkände aldrig honom som "artist" eftersom han bara sjöng vad andra gav honom.
För är man en "riktig" artist så står man för allt själv. "en bra musiker reder sig själv".
Vikingarna var eller snarare Chirster Sjögren var en av mina idoler growing up.
Det tyckte farsan var bra. "bra moral". Haha aaa jisses.
Hur och när och varför jag halkade in på GNR och hårdare än så vet jag faktiskt inte. Förmodligen nyfikenhet.
Sku farsan levt så sku han sagt "Kallar du det där för musik?!" Sen tyckte han aldrig om långhåriga killar.
Eller jo, om dom långhåriga killarna hade motorkunskap då var dom "ok".
Farsan var av sånt slag att "är killen bra på motorer så är det en redig kille".

Vad mycket jag har att va tacksam över när det gäller farsan.
Och vilket jävla liv han levde. Haha. Där ligger man i lä.
Allt från att skriva revyer till att bli präst till att köra ambulans/buss/taxi plinka lite dragspel därimellan. Bygga hus, köpa båtar och bilar...husvagn. Jag är uppväxt i en husvagn ska ni veta. På Åland.
Världens bästa ö. (som f.ö har en av nutidens musikaliska genier: http://benjaminobenassi.wordpress.com/ )

Nu räcker det för denna gång down memory lane. Küss und kramen.

Kommentarer
Postat av: Benjamin

men snälla anna, geni?? haha :-P. Nåväl, även om jag inte alls håller med dig så tackar jag för komplimangen.



Din far verkade vara en cool man. Jag håller helt och hållet med ang. riktiga artister. Så är det ju. Annars är det ju lite som en konstnär som ställer ut andras målningar typ.. nåja, nästan iaf

2010-02-14 @ 11:33:46
URL: http://benjaminobenassi.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0