Juni. 7, 2010

Tråk dag.
Kanske blir bättre när kubb-turneringen börjar.

Har annars lärt mig ett nytt ord idag: EC (elimination communication). "Blöjfri bäbis" även kallat.
Inte för att det är aktuellt för min del, men det var intressant att läsa morsornas argument för-emot.
Nått annat som diskuteras livligt är genusfrågor.
Att ens barn ska växa upp neutralt. Kläder, leksaker, uppfostran.
Det lät nyttigt. Jag kan erkänna att får jag barn och ungen enbart leker med dockor eller bilar så kommer jag bli besviken.

Mina föräldrar fick aldrig klä mig i rosa, eller toffsar, jag vägrade ha smycken och hade både dockor och bilar i min samling. Jag älskade min kranbil jag hade och min fina docka "lisa".
Kanske att min mora kände sig lite "snuvad" på att få en dotter som inte var prinsessa, men det kompenserade jag med mitt sportintresse.
Det är ju bara att hoppas på att man är lika "öppen" då som nu.

Annars sitter jag och räknar timmar tills VM drar igång! Världens underbaraste sport.
Fussball.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0